Actieve vensters in taakbalk verduidelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberkees

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Hallo,

Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk kan uitleggen... Ik heb sinds een aantal maanden Windows 7 maar ik kan maar niet wennen aan de taakbalk. Ik kan namelijk niet duidelijk zien welk venster actief is en welke niet, en dat werkt echt ontzettend irritant. Ter verduidelijking zal ik er even een afbeelding bij doen. Het actieve venster is dus iets witter, maar ik kan het dus echt niet duidelijk zien. Is er een mogelijkheid om dit duidelijker te krijgen? Ik heb hem nu maar ingesteld op Windows-klassiek (zie afbeelding), daar is het duidelijk, maar dat ziet er verder echt niet uit :D.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Taakbalken.jpg
    Taakbalken.jpg
    29 KB · Weergaven: 64
wat je zou kunnen doen is de kleur van je taakbalk veranderen.
dit doe je door op je bureaublad op rechtermuis te kilkken en dan vervolgens op: aan persoonlijke voorkeur aanpassen en vervolgens onderin het venster te kiezen voor vensterkleur. daar kun je de vensterkleuren(dus ook die van je taakbalk) aan te passen!

succes!!!

Hey, bedankt voor je snelle antwoord. Dit had ik al geprobeerd maar dit helpt niet echt. Het heeft er denk ik vooral mee te maken dat de achtergronden van de niet-actieve programma's ook altijd een soort van 'wittige schaduw' hebben, waardoor de witte achtergrond van het actieve venster niet opvalt. Dit krijg ik daarmee niet weg. Spelen met de transparantie en kleurintensiteit helpt daarvoor ook niet. Hoop dat het nu niet al te vaag klinkt, haha.

Laatst bewerkt:
je kan ook in dat zelfde menu kiezen voor windows klassiek waardoor je de windows 98-stijl weer krijgt. dan kiezen voor labels weergeven op taakbalk en dan zie je beter dat de knop is ingedrukt!

bedoelde je dit?: Naamloos.png

Bedankt dat je zo met me meedenkt. Dat windows-klassiekthema had ik dus al ingesteld, daarin is het verschil actief/niet-actief inderdaad duidelijk. Maar voor de rest ziet dit thema er echt verschrikkelijk uit, haha. Dus ik was meer op zoek naar een optie waarin je echt alleen de achtergrondkleuren van de vensters in de taakbalk kan wijzigen, en dat de rest er nog dus wel fatsoenlijk (Windows 7-achtig) uitziet.

ik zou het verder echt niet meer weten. al andere fora afgezocht dan?
anders zoek ik wel ff mee;)

Ja, ik heb wel gezocht maar weet ook niet precies wààr ik op moet zoeken.
Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen:

How to make Active window border color and taskbar icon color realy stand out from inactive ?

Dat is volgens mij wat ik bedoel maar daar hebben ze er ook niet echt een oplossing voor, en zo ben ik nog wat dingen tegengekomen :)
Ik las ergens iets over kleuren veranderen in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors e.d., daar heb ik al wat mee geprobeerd maar zal het als ik meer tijd heb wel even uitgebreid testen...
Ik zal ook nog wel even kijken of het met een apart programmaatje kan, zoals WindowBlinds of ObjectDock ofzo.
En anders zou ik het ook niet weten, dan heb ik maar pech! :D

Nou, ik heb ondertussen vanalles geprobeerd. Heb in het register allemaal dingen veranderd maar dat hielp niets. En ik heb WindowBlinds gedownload en daar zitten inderdaad 'thema's' bij waarbij het wel duidelijk is, maar eigenlijk wil ik er niet speciaal een programma voor draaien. Dus het komt er nu op neer dat ik gewoon het Windows Klassiek-thema gebruik. Het ziet er niet uit maar doet wat het moet doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan