Actionscript 3 moeilijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paarse aap V2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Hallo!!

Ik overweeg om over te stappen naar AS3 (wij apen moeten ook up to date blijven ;))

Ik vroeg me af of AS3 zo vele malen beter is als ze zeggen. Ik ben erg gewend, en voel me thuis in AS2.0, maar als 3 echt zoveel uitgebreider is...

iemand hier al enige ervaring met Actionscript 3?

Alvast bedankt,

Je beste vriend: De paarse aap

Als je geen programmeertaal gewoon bent, kan de overstap wel wat onlogische zaken met zich meebrengen. De syntax is gelijkaardig aan die van Java.
De overstap is ook wel wat eenvoudiger als je al vaak met class-linking in AS2 gewerkt heb.

Uitgebreider? Zeker. Door het klassemodel in AS3 kan je heel makkelijk code van andere mensen in jouw projecten gebruiken (zo is er bvb ASWing, een GIU-builder ontleend aan Swing van Java). Natuurlijk wordt het soms ook iets moeilijker om de bomen door het bos te zien, aangezien er voor bepaalde doelen verschillende libs in de omgang zijn, elk met zwakke en sterke punten.

Waarom ik je nog zou aanraden om de overstap te maken is FP9 en 10. In AS3 kan je gebruik maken van en hoop optimalisaties die in AS2 nog niet gekend zijn. En nu bvb 3D-hardware-accelleratie in Flash10 is ingebouwd verhoogt dit het 'wow'-effect bij klanten wel.

Nog voordelen van AS3: de Flex-suite en compiler: zij maken het deployen van webapplicaties heel wat eenvoudiger. En als je je nog even in AIR verdiept, kan je vrij snel je webapp omtoveren tot een desktopapplicatie die op AIR draait.

Om het te leren raad ik je aan om zeker de artikel van Adobe zelf rond de verschillen en inleidingen door te nemen. Ikzelf grijp ook vaak terug naar de voorbeelden in de LiveDocs om functies en klasses te begrijpen. En dan is er ook nog de officiële Belgische UserGroup van Adobe waar je steeds met vragen terechtkan. http://adobeusergroup.be/ (er bestaat ook een Nederlandse AUG, maar die ken ik persoonlijk niet ;) )

Hartelijk bedankt! Hier kan ik zeker wat mee. Ik denk dat ik mij binnekort ga aanzetten tot het leren van CS3. Het klinkt erg interessant, en behulpzaam. Nogmaals bedankt!

Groeten,

De paarse aap:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan