Activatie Norton Antivirus 2006 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

webace

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Beste,

Heb zonet Norton Antivirus 2006 gekocht,
Ik installeer hem, geen enkele fout tijdens installatie
na de installatie vraagt hij om te herstarten,

wanneer hij opnieuw opgestart was kreeg ik een scherm Norton Activering.
Daar moets ik op volgende klikken. Dat lukt nog.
En opeens in het tweede schermpje van de activatie blijft hij plots steken.
Je kan niet meer op volgende klikken of andere buttons.
Heb bij taakbeheer gekeken en het programma is niet vastgelopen.
Je kan ook gewoon verder werken met windows alleen het activatiescherm kan je niet afsluiten.

Sp2 staat erop, Alle windows updates zijn succesvol gedaan.
Er staan geen ander virusscanners op.
Normaal virusvrij (onlinescan pandasoftware)
Normaal spywarevrij (spysweeper)
Registercleaner laten lopen (ccleaner)

heb de software al vele malen herinstalleert en steeds het zelfde.
Heb ook de trail versie gedownload van de Norton site zelf en ook het zelfde.

Kunnen jullie / jij me aub helpen? Ik wens wel norton te gebruiken.

probeer voordat je die activatiescherm krijgt je firewall eens uit te zetten.

Webace,

Norton AV kan wel eens blokkeren in de installatie als er restanten van antivirussoftware van Norton op zit.

Heb je in het verleden wel eens een Norton product gebruikt, dan zou het kunnen zijn dat er restanten op de HD de installatie/activatie tegenhouden en verwijderd moeten worden voordat installatie plaats gaat vinden. Volgens mij heeft Symantec verwijder progjes voor Norton producten.

Misschien heb je het al opgelost. :D

Er stond vroeger Norton antivirus 2004 op.
Norton antivirus 2004 en 2006 heb ik eerst verwijderd via software en daarna met het tooltje van Norton (het uninstall tooltje)

Nog steeds het zelfde.

Ben ik toch even eigenwijs en geef je de link hoe Norton te verwijderen: *klik* Als je het zo toch hebt gedaan dan heb ik niks gepost wat dit betreft...:D

Gooi er anders nog een cleaner overheen: Ccleaner + uitleg.

Het lijkt erop dat er bij het moment van activering over het internet een blokkade is die onstaat door een firewall, eventueel door gebruik van bijvoorbeeld een (wireless)router.

Twee dingen:

a. probeer het progje uit deze link eens.

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d8c6b0b42e35f1d780256f3c003334ef?OpenDocument

b. volgens mij kent NAV ook een telefoonactivering, althans in ieder geval kent Norton Internet Security deze optie. Als dat zo is kun je dat eens proberen.

Richard

de norton heb ik verwijderd zoals de link die je me doorgaf.

ccleaner heb ik ook al laten lopen en geen verandering.

WebGuy2 zei:
Het lijkt erop dat er bij het moment van activering over het internet een blokkade is die onstaat door een firewall, eventueel door gebruik van bijvoorbeeld een (wireless)router.

Twee dingen:

a. probeer het progje uit deze link eens.

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d8c6b0b42e35f1d780256f3c003334ef?OpenDocument

b. volgens mij kent NAV ook een telefoonactivering, althans in ieder geval kent Norton Internet Security deze optie. Als dat zo is kun je dat eens proberen.

Richard
hij is inderdaad wireless verbonden.
De keuze tussen activeren via internet of telefoon lukt niet omdat ik zover niet geraak.
Hij loopt volledig vast in het tweede schermje.

Nog een paar testjes
-wel eens in veilige modus geprobeerd te de-installeren en opnieuw te installeren?

-een andere optie kan zijn dat er spyware in de weg zit. Probeer eens Ad-Aware als een extra programma.

- SymKBFix wordt door Symantec aangeboden voor het repareren van bestanden die het stoppen van de activering kunnen veroorzaken.

Klik hier eens op: http://service1.symantec.com/SUPPOR...04d7f8d84df003fe802570990032b788?OpenDocument

WebGuy2 zei:
Nog een paar testjes
-wel eens in veilige modus geprobeerd te de-installeren en opnieuw te installeren?

-een andere optie kan zijn dat er spyware in de weg zit. Probeer eens Ad-Aware als een extra programma.

- SymKBFix wordt door Symantec aangeboden voor het repareren van bestanden die het stoppen van de activering kunnen veroorzaken.

Klik hier eens op: http://service1.symantec.com/SUPPOR...04d7f8d84df003fe802570990032b788?OpenDocument
ja spijtig genoeg wel,
heb in veilige modus het programma geopend en niets,
ad-aware laten lopen en spy sweeper vindt niets.
en SymKBFix heb ik ook geprobeert en probleem bleef nog steeds het zelfde.

Zou het kunnen dat hij een verkeerde internet ingang gebruikt waardoor hij internet zoekt en daardoor vastloopt?
Ik heb ook nog Bluetooth.
En het draadloos kaartje waarmee ik altijd op internet ga

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er een conflict ontstaat met de internetpoort en ook niet jouw PC-card (is feitelijk alleen maar een antenne). Alleen met P2P gebruik je andere poorten in de router die je moet instellen. Ik neem aan dat je nu ook gewoon kunt surfen en up- en downloaden.

Let er wel op dat je nu tijdelijk wel even een noodscanner gebruikt zoals AVG in combinatie met de bijgewerkte XP-firewall. Anders wordt de schade alleen maar groter.

Het afbreken van de installatie lijkt mij toch een geval van een interne blokkade, eventueel tussen twee conflicterende programma's, vooral viruscanners (of restanten daarvan) die gelijkertijd dezelfde programma's gebruiken.

Het lijkt mij kortom toch een typisch geval van een virus of spyware die een dergelijk verschijnsel kan geven. Ik zou adviseren de vraag eens voorleggen aan Symantec als je er via het forum niet uitkomt.

Ik ben erg benieuwd in de uitkomst daarvan.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan