Activatie weigert

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Beste lezer,

Ieder jaar weer dezelfde ellende bij het verlengen van licenties zoals nu bij mijn via XS4All verkregen McAfee met zijn 3 stuks. Altijd is dit redelijk probleemloos gegaan op mijn 3 computers zij het met de nodige rompslomp van het tijdelijk moeten verwijderen en weer installeren van gevonden conflicterende software zoals ZoneAlarm en Spybot S&D.
Nu waren er twee pc's tegelijk aan de beurt: de eerste ging vlekkeloos maar de tweede weigert hardnekkig de activatie hoewel de installatie zonder enig probleem verliep.
Zoekend naar een oplossing bij McAfee vind je een contactadres dat niet bruikbaar bleek of je wordt verwezen naar hun Virtual Technician. Dit laten installeren en gedraaid: vond geen McAfee-producten terwijl het net erop gezet was en ook nog eens werkte?
Hetzelfde gold voor de andere pc waar alles wel goed verlopen was.
Een test bij de derde pc met de nog niet verlengde licentie verliep wel naar wens zonder verdere problemen. Ra, ra... Wat heb je nu aan zulke 'hulp'?
Wat kan hier loos zijn? Is misschien het vorig jaar vernieuwen van de beide harddisks en terugzetten van images de mogelijke oorzaak? Wordt deze pc dan als 4e pc gezien? Ik dacht altijd dat de identificatie via het moederbord verloopt.
Mijn systeem is op alle drie pc's Windows XP-HE SP3.
Wie weet hier het antwoord op waarvoor bij voorbaat mijn erkentelijkheid.

Pimpernel.
 
Ja en de TS heeft een pakket van 3 licenties :)


Heeft mcafee wel goed gewerkt na het vervangen van de schijf?

Verwijderen en herinstalleren van mcafee al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, beste Mukkel, geen enkel probleem! De activering tijdens de installatie compleet met updates leek goed te gaan totdat bij status bleek dat er alsnog geactiveerd diende te worden.
De hele procedure herhalen, conflicterende software verwijderen en McAfee opnieuw installeren heb ik nog niet uitgevoerd. Ga dit alsnog doen maar vrees dezelfde uitkomst.
Alzo geschiedde het...
Procedure herhaald maar nu ook alles van McAfee eerst grondig verwijderd m.b.v. de daarvoor bestemde allesverwijderaar -\mcpr.exe. Ook het register grondig opgeschoond van 'mcafee', herstart en daarna de herinstallatie weer uitgevoerd.
I.t.t. de vorige keer verscheen hierbij nu een extra scherm waarop ingelogd diende te worden met het McAfee-account.
Hierna verliep de installatie naar wens en lukte de activatie ook met de raadselachtige melding, dat e.e.a. geldig was tot 20-1-2009. Na afloop bleek dit onterecht en was alles kits-kindje-in-de-kolenbak!
Bedankt voor het meedenken,

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan