Activatiecode werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

quivver

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik moet de computer van een kennis herinstalleren. Het is een zelfgebouwde computer, en de Windows-cd is origineel, van zijn Dell-pc.

Bij de activatie doet hij moeilijk: het serienummer niet zou kloppen... Het klopt anders wel met het labeltje op zijn Dell-pc... Wat nu gedaan? Bellen?

Als er hardware verandert is moet je microsoft bellen voor activeren van windows.

Hoezo, hardware veranderd, het is een andere pc, nieuwe installatie :rolleyes:

quivver zei:
Hoezo, hardware veranderd, het is een andere pc, nieuwe installatie :rolleyes:
Andere pc is andere hardware.:rolleyes:

Als de Windows cd een volledige versie is en geen Dell restore cd, zou je Microsoft kunnen bellen en zeggen dat je een nieuwe pc hebt.

Laatst bewerkt:
En als het wel een dell-restore is heb je denk ik pech. Die is alleen voor de pc die daar bij hoort

crash zei:
Andere pc is andere hardware.:rolleyes:

Als de Windows cd een volledige versie is en geen Dell restore cd, zou je Microsoft kunnen bellen en zeggen dat je een nieuwe pc hebt.

En dan maar hopen dat ze je een nieuwe code geven want dat doen ze bij mij dus niet.
Nu was ik helaas gedwongen tot andere stappen:confused:

Het is een oem licentie dat wil zeggen alleen op de computer installeren waarbij hij gekocht word. Als je een niet oem licentie wil hebben dan moet je ongeveer 250 euro betalen.
@Raymond ik hoop dat die andere stappen het installeren van een linux distributie zijn.

Laatst bewerkt:
je mag dezelfde licentie niet installeren op 2 pc's ...en een oem licentie mag je zeker niet overzetten...

de licentie heeft niets te maken met het stickertje of de cd ...
wat je eigenlijk nu doet is illegaal volgens hun gebruiks/licentievoorwaarden...
ik raad je aan voor een zelfgebouwde pc een oem licentie aan te kopen ...
XP home ronde de 100 euro, PRO vanaf 180 euro

Okee, maar is geen probleem, pc is toch al weer bij eigenaar en houdt zich er zelf verder mee bezig. Toch bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan