Activatiewizard niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

quivver

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik krijg de melding 'activeren binnen de 7 dagen' bij het opstarten van Windows XP SP2 ENG, maar als ik 'Ja' klik op de vraag 'Nu activeren', krijg ik geen wizard...
Nergens kan ik de wizard vinden:
niet in programma's > accessoires > ...
het opent niet als ik start > run + commando (iets met oonogwat /msnogwat /a) intyp... niets :'(

Wie kan me hier helpen, liefst binnen de 7 dagen :p

Gevonden in de help van XP.
Hoe dat in de engelse versie gaat weet ik niet maar misschien heb je iets aan het onderstaande:

Windows via het Internet activerenDe wizard Windows-productactivering kunt u vinden in de Systeemwerkset. U opent een Systeemwerkset-item als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op het gewenste pictogram., klik vervolgens op Windows activeren.
Volg verder de activeringsinstructies op uw scherm.
Opmerkingen

U kunt de wizard voor het activeren van Windows ook openen door te klikken op Start en Uitvoeren en vervolgens de opdracht oobe/msoobe /a te typen.
U kunt uw exemplaar van Windows activeren (of activeren en registeren) via een Internet-verbinding. U moet het product binnen 30 dagen na de installatie activeren.
Als u Windows nu niet activeert, krijgt u de komende 30 dagen herhaaldelijk een herinnering. Nadat deze tijd verstreken is, wordt u gevraagd Windows te activeren om het product te kunnen blijven gebruiken.
U kunt Windows XP op elk gewenst moment activeren door te klikken op het pictogram Windows activeren op de taakbalk. Nadat u Windows XP hebt geactiveerd, verdwijnt dit pictogram automatisch van de taakbalk.
Als u geen Internet-aansluiting hebt maar wel een modem, klik dan hier.
Als u geen Internet-aansluiting of modem hebt, klik dan hier voor informatie over het opnemen van telefonisch contact met een medewerker van de klantenservice.

Zoals ik al zei, registreren via start -> programma's -> ... WERKT NIET! Ik heb dit pictogram namelijk niet

Je oplossing via start -> run oobe/msoobe /a werkt ook niet...

regwiz /r is om te registreren...

Ik had al in de help gesnuffeld :D

Laatst bewerkt:
Ik heb gevonden waar de activatiewizard zich verstopte:
Als je XP Antispy gebruikt, zit er ergens een optie (regwiz denk ik) die ervoor zorgt dat je activatiewizard niet meer kan starten. Goed om weten, maar helaas lang niet het einde van mijn problemen :confused:

Nu heb ik mijn activatiewizard gevonden, maar hij zegt me dat mijn versie van Windows al is geactiveerd. Toch geeft hij mij bij het aanmelden de melding dat Windows moet geactiveerd worden... Binnen 2 dagen :p

Enige suggesties?

Ja vandaag microsoft bellen, verhaal vertellen en ze helpen je dan verder.
Niet met de computer van microsoft gaan communiceren maar gewoon wachten tot je een medewerker aan de telefoon krijgt.
Het gaat toch wel om een legale versie van XP.

Ja hoor, maar hou niet zóóó veel van die mensen om ze te bellen hoor :p afwachten van mijn part e. We zien morgen wel, want dan 'verloopt' de activatie. We zullen dus zien wat er dan gebeurt...

Is het een echte cd van XP of is ie niet helemaal echt....dus een beetje ile.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan