Active Computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisFr

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo allemaal,

Zit er in windows server 2003 ook een programma waarin ik kan zien welke computers in mijn netwerk actief zijn?

mvg,

Dennis

Over het zien welke er op het moment gebruikt wordt weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat je kan zien welke PC's er in de domein zijn opgenomen.

Hierbij kun je ook bij de eigenschappen instellen dat de PC niet meer in het domein kan komen voor bepaalde tijd tot je hem weer activeert.

Met vriendelijke groet Wesley.

Laatst bewerkt:
Over het zien welke er op het moment gebruikt wordt weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat je kan zien welke PC's er in de domein zijn opgenomen.

Hierbij kun je ook bij de eigenschappen instellen dat de PC niet meer in het domein kan komen voor bepaalde tijd tot je hem weer activeert.

Met vriendelijke groet Wesley.

Klopt daar was ik ook achter. Alleen ik wou dus graag zien welke computers in mijn domein op dit moment aan zijn. Ik weet het een beetje lastige vraag (teminste voor mij) op google zoeken had ook nog geen resultaat.

mvg,

Dennis

Sorry, ik kan niks vinden op de virtuele PC ik ben er wel achter gekomen dat je via de server bij andere gebruikers die actief zijn mee te kijken maar niet welke computers die op het moment dan in gebruik zouden zijn.

Nogmaals sorry en Succes! ik zal zelf ook wel een beetje rond gaan google etc voor jou te helpen ;-)

Met vriendelijke groet, Wesley H.

Open via Start> uitvoeren> cmd een dosbox op de server en type.

Net sessions. Je krijgt nu te zien welke pc's actief zijn
Met: Net files zie je welke bestanden geopend zijn door de medewerkers.

Gr nike

Open via Start> uitvoeren> cmd een dosbox op de server en type.

Net sessions. Je krijgt nu te zien welke pc's actief zijn
Met: Net files zie je welke bestanden geopend zijn door de medewerkers.

Gr nike

kijk mooi dat zocht ik! dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan