Active Directory DNS Zone replicatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartThinker

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
ik heb 2 W2008R2 machines.
Ik heb op de eerste Active directory geinstalleerd. (dcpromo)
Ik heb daarna op de 2e machine ook dcpromo gedraait.
Ik weet dat het bij de 2e installatie altijd even opletten is of er gebruik wordt gemaakt van de 1e DNS server of van een nieuw te installeren lokale DNS server.
Ik heb in de wizard duidelijk gezien dat hij de DNS service aanmaakte.
Ik zie na de 2e installatie ook dat de lokale DNS gevult is met AD data.
Maar als ik in de netwerk omgeving ga kijken dan zet hij de IP van server1 als eerste en localhost als 2e.
Dit wil ik niet.
Ik wil dat elke AD naar zijn eigen DNS kijkt en dat die samen elke 5 minuten repliceren.
Wat ik ook doe er blijven replicatie problemen optreden.

Graag een reactie van iemand met ervaring en dan kan ik meer details geven.
Ik heb ondertussen 100de AD installaties gedaan, waaronder met meerdere "sites" en over VPN's.
Het is frustrerend dat zoiets simpels als 2 DC's in een LAN niet lukt.

Met vriendelijke groet,
Michael

Zelfde probleem gehad recentelijk. Uiteindelijk opgelost door de reguliere local ip's in volgorde te gebruiken ipv localhost. Niet wat ik wou, wel hetzelfde resultaat

Server A (10.10.10.1)
Server B (10.10.10.2)

A = .1 als eerst, .2 als tweede
B = .2 als eerst, .1 als tweede

Voorheen deed ik dit iedergeval als 127.0.0.1 als eerste en tweede was dan de 10.10.10.x van de andere server... Anyway.. dit werkte voor mij. (2008/R2)

ik ben er ondertussen achter dat elke AD dns zijn locale DNS als primair heeft en de replicatie gebruikt om bij te werken.
Dit is dus wezelijk anders dan primair en secundair DNS zonder AD.
Omdat de Ad maar elke 15 min een sync doet is het levensgevaarlijk om op beide DNS servers wijzigingen door te voeren binnen dat kwartier, omdat de sync dan regelmatig fout gaat.
Ik doe nu al mijn veranderingen op 1 dns en wacht dan braaf tot de Ad sync klaar is.
Windows heeft de wereld in ieder geval niet sneller of makkelijker gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan