active directory in windows 2003 enterprise corp editie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donvampire

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Hoi,

Even een vraagje ik heb een windows 2003 enterprise edition corp. met exchange server 2003 ook weer enterprise editie en corp.
nu wil ik met laptop os systeem windows xp home of andere laptop windows xp pro op mijn laptop inloggen op de active directory die op men server staat nu kan ik geen domein ingeven op men laptops.
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

cheers

Als de verbinding met de server werkt, testen vanaf de pc's met (bijv.):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping -t <servernaam>
en je wilt gebruik maken van gedeelde printers, gedeelde mappen etc.:
Gebruik domeinnaam\gebruikersnaam als syntax voor inloggen op de Active Directory.

Voorbeeld: De server heet W2K3SERVER, Windows domeinnaam is MIJNDOMEIN, gebruiker op het domein heet PIET, op de server wordt een map gedeeld onder de naam SERVERDATA.

Rechtsklik op Deze Computer op Bureaublad, kies Netwerkverbinding maken
Vul in als gedeelde map: \\W2K3SERVER\SERVERDATA
Klik op Andere gebruikersnaam
Vul in MIJNDOMEIN\PIET
en het wachtwoord dat erbij hoort.

Succes,

Tijs.

Sever noemt DELL-SERVER pingen is geen probleem server staat in locaal netwerk en mijn website namelijk DELL-SERVER draaid erop.
Ftp en alles werkt wil enkel als administrator kunnen inloggen maar dan onder het domein dat op men server staat zodat ik op mijn workstations office of zo kan instaleren.
mijn domein van de server is DELL_SERVER maar krijg steeds foutmelding

[...]
Ftp en alles werkt wil enkel als administrator kunnen inloggen maar dan onder het domein dat op men server staat zodat ik op mijn workstations office of zo kan instaleren.
mijn domein van de server is DELL_SERVER maar krijg steeds foutmelding

Staat het werkstation waar je gebruik wilt maken van het domein-administrator account wel ingedragen in het DELL_SERVER windows-domein? Is dat niet het geval, dan kun je het domein-administrator account niet gebruiken om op het werkstation lokale administrator-rechten te krijgen. Je zult in dat geval het administrator account moeten gebruiken van het werkstation

In ieder geval kun je eens kijken welke gebruikers en/of (domein-)groepen nu lokaal op het werkstation administrator-rechten hebben. Voer het volgende uit op het werkstation:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators

We horen het wel.

Tijs.

kan inloggen op
DELL-SERVER met administrator zonder problemen.
heb volledige rechten en alles via remotecontrol werkt ook alles perfect.
in die del server steek 10TB en wil daar gewoon alles opzetten zou het zonde vinden dat ik voor elke gebruiker ftp acces moet aanmaken om daar gegevens af te halen dus wil ik die gewoon onder windows xp laten inloggen op dat domein maar dat lukt tot op heden nog steeds niet

Aliasnaam administrators
Opmerking Administrators hebben volledige en onbeperkte toegang tot de computer.

Leden

Laatst bewerkt:
Je verhaal is onduidelijk. Het gaat niet om inloggen op de server, maar inloggen onder een domein-gebruikersnaam op de werkstations.

Dus voor de zekerheid mijn vragen nog eens opnieuw, in een andere vorm:
1. Staan die XP machines ingedragen in het domein?
2. Kan jij inloggen op die XP machines met een domein-gebruikersnaam? (Zoals DELL_SERVER\Administrator in het gebruikersnaam veldje?)
3. Heb je voor de 'gewone' gebruikers al gebruikersnamen aangemaakt in het DELL_SERVER domein? Indien ja, kunnen je gebruikers onder hun eigen domein-gebruikersnaam succesvol inloggen op alle XP machines?

Als bovenstaande vragen met ja beantwoord kunnen worden, dan is blijkbaar je vraag hoe een map op de server aan te geven dat elke domein-gebruiker er bestanden naar mag 'uploaden'/kopieren. Daarnaast moeten je domein-gebruikers op een makkelijke manier erbij kunnen (bijv. met een schijfletter).
Technisch gesteld: Je wilt een map delen op je server voor domein-gebruikers, en tevens ervoor zorgen dat deze gedeelde map via een login-script bij de gebruiker een schijfletter krijgt.

Er is op Internet voldoende te vinden over het delen van bestanden, rechtenverschaffing en het maken van login-scripts etc.

Tijs.

Hoi,

Even een vraagje ik heb een windows 2003 enterprise edition corp. met exchange server 2003 ook weer enterprise editie en corp.
nu wil ik met laptop os systeem windows xp home of andere laptop windows xp pro op mijn laptop inloggen op de active directory die op men server staat nu kan ik geen domein ingeven op men laptops.
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

cheers

Xp home kan je niet op een domein aanmelden, XP pro wel, r muis deze computer, eigenschappen /computernaam

effe tip reeds gevonden hoe te doen :D
xp home gaat ook moet je even bij microsoft een component zoeken en instaleren.
Heb iemand die ik ken die bij avanade werkt geraadpleegd :D

cheers en thnx

geen geheim moet gewoon weten is soort van .msi proggy kijk morgen effe hoe het noemt heb het namelijk opgeslagen op men server :D instaleerd de toepassing die eigenlijk reeds ingebouwd zit in windows xp pro.
Pro is gemaakt voor bedrijven in princiepe en home voor de thuisgebruiker waarbij microsoft dacht dat zij geen gebruik zouden gaan maken van Active Directory.Maar aangezien veel mensen hierop hebben gereageerd hebben zij een .MSI proggy gemaakt dat je instaleerd en kun je net hetzelfde als onder windows xp pro inloggen heel handig.

cheers

@Donvampire: Graag nog een reactie m.b.t. dat .MSI installatiepakket.
Ik ben nog steeds erg benieuwd! :)

Tijs.

Ben ook wel benieuwd. Kan ik ook eens gaan testen of het inderdaad goed werkt

Schijnt met X-Setup te kunnen http://vowe.net/archives/001639.html heb het niet getest

Ik heb hier naar gekeken, zelfs de software gedownload en geïnstalleerd, maar ik heb geen enkele instelling of informatie gevonden die m.i. het mogelijk zou maken XP Home machines in een domein te hangen. Enige wat er m.i. mee bereikt kan worden is het automatisch inloggen op een domein-account, maar dat kan ook met Tweak_UI en control userpasswords2 worden ingesteld.

Ik wacht dus nog op de informatie over het .MSI installatie-bestand van Donvampire.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Begint op een broodje aap te lijken........

Zolang duurt het toch niet om een msi bestand op een eigen server op te zoeken?

[...]Maar aangezien veel mensen hierop hebben gereageerd hebben zij een .MSI proggy gemaakt dat je instaleerd en kun je net hetzelfde als onder windows xp pro inloggen heel handig.

cheers

@Donvampire: We zijn een maand verder, en je hebt nog geen link naar dat .MSI installatie-programma gepost op het forum.

Graag terugmelding aub of het inderdaad een 'broodje aap verhaal' is, en zo niet, dan graag de link geven.

Groeten,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan