Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0161

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Beste leden,

Ik werk voor een school met 100 leerlingen. Een leerling heeft gemiddeld 7 username's en passwords (E-mail, Aries, Moodle, MSDNA software, E-Portfolio, Stagemarkt, Radius (Network Authentication).
Dit is voor de leerlingen erg onhandig, omdat ze nog wel eens hun wachtwoord willen vergeten. Laat staan voor 7 username's.

Is dit op te lossen door een Active Directory op te zetten. Zodat je op 1 centraal punt, kunt inloggen met 1 username en password, en vanuit daar toegang hebt tot alle externe inlog systemen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit überhaupt wel mogelijk?

MVG,

Laatst bewerkt door een moderator:
Email, Radius en bestandstoegang kun je via Active Directory regelen. De rest niet (er vanuit gaande dat die zaken niet bij jullie staan, maar extern gehost worden).

Ik heb ervaring met ICT in scholen en kan je wel helpen.

Ten eerste hartelijk dank voor je reactie! Ik begrijp dat dit project veel tijd en energie zal vergen. Ook heb ik research gedaan naar (open) LDAP en AD FS. Bij ons op school kunnen we aan gratis licenties komen voor Windows Server, dus dat is geen probleem.
Ik ben dit weekend thuis begonnen met het opzetten van een Windows Server 2008 test environment. Ik hou je op de hoogte, en als ik nog vragen heb dan hoor je het wel!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan