• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

active X besturingselementen werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo vanaf vanochtend werken de active-x besturingselementen niet meer in verschillende excel documenten.
het is niet meer mogelijk om op buttons te klikken.

wanneer ik een nieuwe button plaats een formulierbesturingselement, werkt wel. maar een active x invoegen genereert direct een foutmelding "kan het object niet invoegen".
via visual basic kan ik de macro's wel starten.

ik heb mijn wachtwoord moeten wijzigen vanwege ons bedrijfspolicy kan het zijn dat er ergens een instelling veranderd is?
hoe krijg ik dit weer werkend?

Bij voorbaat dank.

Peter

Ik heb hetzelfde ondervonden. Na de update van Microsoft werkte het niet meer. De update heb ik verwijderd, opnieuw op gestart en nog steeds niet. Kort hierna kreeg ik weer een melding van een nieuwe update. Microsoft heeft wat veranderd in Excel, wie weet raad?

Kijk even op excelmatters.com
Er zijn die er baat bij hadden

Hier is de link die ik vond bij helpmij.
http://excelmatters.com/2014/12/10/o...ivex-controls/

Ik zie dat mijn link niet werkt, copyeren gaat zeker niet zo goed op de IPad.
De link kun je vinden bij vraag,
keuze lijst met invoer vak bij post #7

Laatst bewerkt:
Opgelost

Dit was de boosdoener. Alles werkt weer zoals het hoort! Bedankt voor de oplossing!!!!

Arie: sorry maar ik weet niet war ik de vraag als opgelost kan aanvinken...

Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Het probleem had ik ook opgelost door alle bestanden met extensie .EXD te verwijderen.
Thuis op mijn eigen PC werkt het nu goed echter op onze bedrijfscomputer kan ik mijn excel bestanden niet meer goed gebruiken die op mijn computer was bewerkt.
problemen met name met Active X besturingselementen en VBA scripts.
Helpdesk hiervan in kennis gesteld echter probleem is nog niet verholpen.

Is er iemand die ook deze ervaring en is het opgelost zo ja weet je ook hoe ???

Baal hier flink van !!

groet,
Jan E

Zet automatische 'updates' standaard uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan