Active-x installeren mbv info-balk lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudabc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2012
Mijn virusscanner Smart security zegt dat ik mijn Microsoft Winsows moet updaten.
Eenmaal verbonden met die Micosoft Update site (met explorer ,
moet ik eerst een bijbehorende invoegtoepassing (active-x) installeren.
Er staat dat dit via informatie-balk snelmenu kan, vlak onder de adresbalk.

Ik kan die informatiebalk niet vinden, ook niet in de rij met in te stellen balken.

Ook nergens anders zie ik keuze <active x besturings element installeren> .
wat nu???

*.microsoft.com toevoegen aan de Vertrouwde websites. Wel eerst vinkje uitzetten bij "Serververificatie (https:) voor alle websites in deze zone vereist".
Extra -> Internetopties -> tabblad Beveiliging

Tijs.

Maakt niks uit:
M.b.t. Windows update nog steeds de boodschap: active-x installeren met informatie-balk menu???

Probeer eens het Fix-It hulpprogramma op deze site

Overigens kan het óók zijn (zie ook die link van hierboven) dat je hele Windows te ver achterloopt (bijv. dat je nog Internet Explorer 6 gebruikt, niet Service Pack 3 ondertussen hebt geïnstalleerd etc.), dus dat je dat eerst moet bijwerken.
Links daaromtrent:
a. SP3 voor XP NL: link
b. Internet Explorer 8 voor XP NL: link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beiden maakt verder helaas niks uit.
Ik heb al explorer 8.0 erop zitten.

Binnen een Teamviewer sessie de beveiliging van de Vertrouwde Websites nog wat verder naar beneden gezet.
Tevens de statusbalk in Internet Explorer weer aangezet en de Tijdelijke Internet bestanden verwijderd.

Hierna kregen we de balk en konden we Windows Updates ook via IE starten.

@ruudabc: Graag de vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Probleem opgelost door extra/ internetopties/ beveiling / internet / aangepast niveau (zones) het een en ander uit te schakelen.
Daar komt waarschijnlijk nop een bericht over.
Hartelijke dank!

Toevoeging (waarschijnlijk de oplossing van het probleem): Ik heb ook de muwebcontrol class invoegtoepassing weer ingeschakeld.
Die stond uitgeschakeld.

@ruudabc: Fijn dat het geholpen heeft! :)
Graag de vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan