Active-x probleem met dreamweaver F12 browsertest

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik probeer, zoals gewoonlijk, een website preview met F12 in Dreamweaver waarna de website in IE7 te zien is.
Echter, ik krijg al geruime tijd een probleem te zien met Active-x besturingselement en dat dit geblokkeerd is.
Als ik dit in de gele waarschuwingsbalk accepteer zou de website alsnog te zien moeten zijn maar helaas.
In de popup (die ik accepteer) waarin ik gewaarschuwd wordt dat Active-x onveilig kan zijn wordt vervolgens weer een gele waarschuwingsbalk hierover getoond.
De desbetreffende website is wel te zien alleen de flash elementen die erin verwerkt zijn dus niet.
Erg irritant en ik weet niet hoe ik het op moet lossen.
Al erg veel hierover gelezen op internet en geprobeerd.
Het heeft tot dusver nog niet geholpen.
Ik wil eigenlijk geen IE8 gebruiken.
Ik zou andere browsers kunnen gebruiken maar IE7 heeft altijd goed gewerkt en wil het graag hiermee weer opgelost hebben.

Wie weet wat ik eraan kan doen.

Piet.

Ik wil eigenlijk geen IE8 gebruiken.
Ik zou andere browsers kunnen gebruiken maar IE7 heeft altijd goed gewerkt en wil het graag hiermee weer opgelost hebben.
Geen oplossing voor je probleem maar ik wil het toch even kwijt; als je een site aan het bouwen bent moet je die eigenlijk in zoveel mogelijk verschillende browsers testen (ook IE8 want maar een klein aantal bezoekers zal IE7 gebruiken). Leuk en aardig als je je site aan de praat krijgt in IE7 maar als bezoekers met Firefox o.i.d. de site niet kunnen gebruiken raak je ze kwijt.

Overigens zal, door je gebruik van ActiveX, je site alleen in IE werken, tenzij hijn alleen voor eigen gebruik is kun je beter een alternatief voor activex zoeken.

@Naarling: was het niet zo, dat er bij het insluiten van een flash bestand altijd een dubbele instructie gegeven wordt (activeX voor IE en <embed> voor de rest)? Dan werkt het ook voor andere browsers dan IE, en is dat geen probleem.

@pietprobleem: misschien ligt het aan de preview-functie van Dreamweaver (in combinatie met de lokale veiligheidsinstellingen van IE).
Heb je al eens een testpagina geüpload, en dan via internet bekeken? En komen er dan ook van die gele IE-waarschuwingsbalken opzetten, of doet ie het gewoon?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo Naarling en Csshunter,
Ja, beide hebben jullie naar eigen inzicht gelijk.
Eenmaal ge-upload werkt alles naar behoren.
Ik vind het alleen vervelend dat ik lokaal de flashelementen in dreamweaver niet kan testen.
Ik zal de lokale instellingen van Dreamweaver (F12) nog eens bekijken maar kan het in eerste instantie niet vinden.
Als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Tot helps !

Mvg,

Piet.

@Naarling: was het niet zo, dat er bij het insluiten van een flash bestand altijd een dubbele instructie gegeven wordt (activeX voor IE en <embed> voor de rest)? Dan werkt het ook voor andere browsers dan IE, en is dat geen probleem.
ah, dat zou kunnen, ik werk eigenlijk nooit met flash.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan