• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Active-X werkt niet meer en gen formulieren (user forms)

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1985

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo,

Ik heb mijn Excel bestand gemaakt in Windows 10 en Excel 2013. Als ik mijn bestand open op een andere computer (Windows 7 en Excel 2010) werkt Active X niet meer (knoppen mbv Image), en kan ik deze niet aanpassen (zie geen eigenschappen van Image)

Dit is alleen met dit bestand. Bij oudere bestanden die op de computer staan werken Active X wel gewoon.

Hebben jullie een idee hoe dit kan en nog belangrijker hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
De 'up'date van Office van december 2014 van die computer verwijderen.

Beste,

Ik veronderstel dat Snb de update KB2596927 bedoelt. Dat was inderdaad een boosdoener waardoor je geen Active X-besturingselementen kon gebruiken.

Ik heb gekeken naar deze update maar kon deze niet vinden bij geinstalleerde updates. Verder heb ik MSForms.exd verwijderd en vanmiddag Windows 10 geïnstalleerd.
Helaas hij doet het nog steeds niet. Ik kan nog proberen om een nieuwere versie van Excel erop te zetten maar de vraag is of dit het probleem oplost?
Wat kan nog meer de oorzaak zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan