Activeform met Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

koossie

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2002
Applicatie: Access 2000

Ik heb een subformulier en vanaf daaruit word een functie gestart, en die moet wat handelingen uit voeren op dat bedreffende formulier.
Hiervoor moet ik weten hoe het subformulier heet. Activeform werkt niet omdat die de naam van het hoofdformulier geeft. Is er een mogelijkheid om achter de naam van het subformulier te komen??

alvast bedanmkt
grtz koossie

Ik begrijp je niet hellemaal maar als je naar een sub formulier wil verwijzen vanuit een hoofdformulier dan kan dat op verschillende manieren:

met "me.<naam van het subformulier>"
of met "forms!naam van het hoofd formulier!naam van het sub formulier"

Is dit wat je bedoelt?

Nou ik heb in een module die bepaade funtie staan, en deze wordt uit verschillende subformulieren opgeroepen. Nou wil ik dus in die functie weten hoe het formulier heet waar de functie uit opgeroepen wordt.
Ik kan het wel als parameter mee geven maar ik dacht daar moet toch een manier voor zijn binnen VB......

Het lijkt mij dat je die inderdaad mee moet geven als parameter.
Je functie heeft geen binding met een bepaald formulier maar wordt aangeroepen vanuit verschillende formulieren.

ja precies, maar je kan je hoofdformulier heel makelijk aanroepen namelijk screen.activeform
maar ja das dus alleen je hoofdformulier maar ik hoopte dat dit ook voor sub formulier kon.....

je zou de functie in ieder subformulier zelf kunnen zetten en dan niet activeform.name gebruiken maar verwijzen naar me.name

ja dat was niet helemaal de bedoeling want het wordt ook gebruik in andere formulieren.
maar in ieder geval bedankt voor je hulp!!

Ja, met de volgende regel:

Screen.ActiveForm.ActiveControl.Form.Name
Dit geeft de naam van het subformulier terug.

(of:
Screen.ActiveForm.ActiveControl.Name
Dit geeft de naam van het subformulier-object op het hoofdformulier terug.)

Testen: Maak een knop op je subformuliertje en zet in de code Bij klikken:

Debug.Print "Formulier heet: " & Screen.ActiveForm.ActiveControl.Form.Name

Klik op de knop.
Typ Ctrl+G om het resultaat te zien.

Zie voor meer info over Verwijzingen: http://home.planet.nl/~digihans/pc_help/access/formulier_rapport.htm#Verwijzingen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan