activeren winxp home ,hoe vaak mag dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
ik heb een orginele win xp home full erop staan ,
hoe vaak mag je deze activeren (zonder daarbij dus van hardware te zijn veranderd ,)

ik hoorde namelijk dat je maar 5x mag activeren .

PRODUCT ACTIVERING WINDOWS XP :

Met XP heeft u te maken met de activering procedure. Voordat u opnieuw gaat installeren kunt u het bestand C:\WINDOWS\SYTEM32\WPA.DBL veilig stellen. Door deze na de installatie van Windows XP weer terug te plaatsen hoeft u XP niet nogmaals te activeren. Het terugplaatsen dient te gebeuren in de veilige modus (F8 indrukken tijdens opstarten) of vanaf een opstartdiskette. U dient er natuurlijk wel voor te zorgen dat de aanwezige hardware na de installatie hetzelfde is als voor de installatie. Tevens is een vereiste dat de betreffende schijf niet geformatteerd wordt omdat ook deze informatie in de WPA wordt opgeslagen.
Bron:
http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html
Activering Windows XP

Het eerste wat opvalt bij de installatie van XP is de activering. Het betreft hier niet de invoering van de code van 15 tekens tijdens de setup, maar om het activeren van het product bij Microsoft. De activering is bedoeld ter voorkoming van het installeren van XP op meerdere computers. Er wordt een activeringssleutel gemaakt op basis van uw huidige hardware, rekening houdend met de volgende hardware onderdelen:

- Het volume-serienummer van de opstartschijf
- Het unieke MAC-adres van de netwerkkaart
- Identificatie van de CD-ROM
- Identificatie van de grafische kaart
- Identificatie van de harde schijf
- Identificatie van de IDE en/of SCSI controller
- Identificatie van de processor
- Serienummer van de processor
- De grootte van het RAM-geheugen
- Een 1 of 0 bij wel of geen dockingstation [voor laptops]

Wijzigt u meer dan 3 hardwareonderdelen (ik heb begrepen dat het aantal is verhoogt naar 5 bij een upgrade naar SP1) dan dient Windows opnieuw geactiveerd te worden (let op: het plaatsen van een nieuwe processor telt soms voor 2). Laat u Windows niet activeren dan kunt u na enige tijd niet meer op uw systeem inloggen en heeft u op dat moment dus niets aan uw XP. Meer technische informatie (in het engels) kunt u hier vinden.

TIPS voor het activeren
Het valt echter aan te bevelen om Windows XP pas te activeren als alle hardware en software is geïnstalleerd en u er zeker van bent dat alles goed loopt. U kunt XP namelijk maar een beperkt aantal keer activeren, zeker als er sprake is van hardware wijzigingen. Het beleid is namelijk niet helemaal duidelijk, vandaar dat u beter voorzichtig kunt zijn. Het activeren kunt u op twee manieren doen: on-line of telefonisch. Met de telefonische activatie weet u zeker dat er niet meer informatie met Microsoft wordt gewisseld dan nodig: de activeringssleutel. Zorg dan wel dat u achter de PC zit en een pen bij de hand heeft, een voice response systeem leidt u vanzelf door het proces. De activatie per modem gaat verreweg het snelst.
Bron:
http://www.schoonepc.nl/instal/newinxp.html

Ik kan niet vinden hoeveel je WinXp mag/kunt activeren.

Het terugzetten van het wpa.dbl bestand had ik eerder gemeld gekregen.

Zie deze topic

XP opnieuw activeren

Alleen in deze topic staat dat je niet mag formateren.

Wel dat lijkt me een van de belangrijkste zaken als je XP opnieuw gaat installeren.

Dus in hoeverre is dat nu wel of niet waar verwijzende naar de hierboven genoemde topic ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan