Activering lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fused

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
In eerste instantie had ik Vista (Ultimate) succesvol geinstalleerd op mijn notebook, tijdens installatie activatie laten uitvoeren zonder problemen.

Helaas had ik wat te veel rotzooi op m'n notebook staan waardoor deze nogal eens kuren vertoonde dus heb ik een tijdje terug opnieuw geïnstalleerd (XP image schijf en daaroverheen de Vista Ultimate Upgrade).

Tijdens deze herinstallatie wilde Vista niet automatisch online activeren, geen probleem dacht ik, komt na de installatie wel...

Nu probeer ik al enige tijd met mijn product key te activeren echter krijg ik steeds dezelfde fout, te weten:

Code: 0xC004F061

Beschrijving:
De Software Licensing-service heeft bepaald dat de opgegeven productcode alleen voor upgrades en niet voor nieuwe installaties kan worden gebruikt.

Zoals ik al beschreef, ik heb op precies dezelfde wijze als voorheen geinstalleerd, toen zonder problemen, nu krijg ik dit...

Hoi !

Ik heb nog nooit gehoord dat je moet betalen om Windows te activeren !!

Meerdere malen met Microsoft gebeld, en ik ben altijd tegen telefoonkosten geholpen.

Maar goed:

Je kunt een Vista Upgrade-versie als volgt geaktiveerd krijgen:

Installeer Vista op een schone partitie, let wel: de juiste versie, ZONDER een key in te voeren.

Daarna opnieuw opstarten, Vista DVD erin en kiezen voor: upgrade.

Nu wel je key intrommelen, kiezen voor: automatisch activeren, en klaar-is-kees.

Kijk ook hier: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade_clean.asp

Je probleem is waarschijnlijk onstaan omdat na de eerste keer upgraden je XP-key ongeldig is geworden !

http://www.vistainfo.nl/vista_nieuws/vista_nieuws/vista-upgrade_maakt_xp-sleutel_ongeldig/

Succes,

Harry.

Dank voor je reactie, hoewel ik liever niet opnieuw wil installeren ga ik het dit weekend toch maar eens proberen.

Dat betaalgebeuren zie je als je op het linkje klik dat ik gaf, als je daarvandaan op e-mail ondersteuning starten klik moet er een product-ID ingevoerd worden. Als ik het product ID invoer krijg ik te zien dat de support van x dagen verlopen is en ik € 63,- (excl. BTW, met creditcard te betalen en uitsluitend in Engels) moet betalen om alsnog e-mail support te krijgen. Met Creditcard en Engels heb ik geen probleem (woon 9mnd per jaar in de VS) maar die € 63,- (of 75,- incl btw) wel...

Hoi !

Je kunt gewoon bellen naar 020 zonder betaling, hoor.

Maar zoals ik al meldde: je XP-key is na de eerste update ongeldig geworden, dus dat zul je moeten uitleggen....

Maar goed, aan jou de keus.

Lees de link van Paul Thurrot in elk geval goed door.

Ik heb het al twee maal bij een klant zo gedaan, omdat het makkelijker voor mensen is met een dual-boot XP-Vista te beginnen.

Kunnen ze rustig wennen en Vista leren kennen.

Werkt perfect !

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan