activerings vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikeldep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
1
hoi hoi

nu heb ik vorigweek gebelt met microsoft voor activatie code die heb ik gekregen en hij is ge activeerd maar nu heb ik een vraag

is het mogelijk doormiddel van een paar bestanden opslaan

zo dat als ik dadelijk de pc ga formateren en weer windows op zet deze bestanden terugzet en dat hij dan gewoon weer geactiveerd is groeten maikel

let op heb een legal versie
 
Hoi,


Geen productactivering

Opnieuw installeren van Windows XP betekent soms, opnieuw activeren van Windows. Dit is niet altijd nodig, vooral als je je versie van XP opnieuw installeert op dezelfde computer.
• Klik op Start, Uitvoeren en typ %systemroot%\system32. (meestal gewoon c:\windows\system32)
• Kies Extra, Mapopties en selecteer het tabblad Weergave.
• Haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen en kies voor de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven.
• Klik op OK.
• Kopieer de bestanden Wpa.dbl en - indien aanwezig - Wpa.bak naar je back-up.

Als je later Windows opnieuw hebt geïnstalleerd:
• Start het besturingssysteem in de Veilige modus (door tijdens de start op F8 te drukken en de gelijknamige optie te kiezen)
• plaats de bestanden in de eerdergenoemde map (door opnieuw te kiezen voor Start, Uitvoeren en %systemroot%\system32).

Hiermee is Windows XP 'opnieuw' geactiveerd.
Deze tip werkt helaas niet in alle gevallen; soms zult je alsnog opnieuw moeten activeren. Dit is bijvoorbeeld het geval als je het moederhord, de processor en soms ook de harde schijf vervangt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan