activeringscode werkt niet? (vista home basic)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
na het aanmeldscherm van Vista Home Basic krijg ik de volgende melding:

opgegeven productcode is ongeldig voor activeren. gebruik het geautomatiseerd telefoonsysteem voor een identificatiecode.

Na bellen en ingeven van in totaal 9 x 6 cijfers die ik via de telefoon teruggemeld heb gekregen krijg ik de volgende melding:

bevestigings-id komt niet overeen met installatie-id. controleer de bevestigings-id en geef deze opnieuw op.

Hierna begint het hele verhaal weer van voren af aan :(:(:(:(

Wat gaat hier niet goed???

Het betreft een Packard-Bell laptop waar technisch niets aan veranderd is. Hij begon hier zomaar moeilijk over te doen?

Update

Als ik via beperkt gebruik Vista probeer te activeren, door in het betreffende scherm GEEN activeringscode in te geven waardoor ik alsnog de code op de Windows-sticker kan invullen, wordt aangegeven dat deze activeringscode reeds in gebruik is. Ik moet dan wederom telefonisch activeren, waarbij weer wordt aangegeven dat de bevestigings-id niet overeenkomt met de installatie-id en ik dus weer terug bij af ben. :evil:

Contact opnemen met Packard Bell of met Microsoft. Denk alleen dat Microsoft je mogelijk niet helpt, gezien je een OEM versie hebt, dus kom je bij Packard Bell uit.

Ik heb Packard Bell al benaderd maar deze club vertelde mij dat ik hard-of softwarematig iets moest hebben veranderd omdat daardoor dit probleem zou ontstaan.
Maar ik heb dus niets veranderd en heb eerder het vermoeden dat een automatische update het probleem heeft veroorzaakt. Qua software maak ik alleen gebruik van legale versies of open source.
Ook heb ik Daemon Tools niet geinstalleerd (veroorzaakt ook wel eens problemen omdat de virtuele drive als nieuwe hardware wordt gezien door Windows).
Er schijnt ook een soort patch te zijn, alleen kan ik deze niet ophalen bij Microsoft want de laptop start niet meer normaal op :confused:

Hoi !

@crash: zoals gezegd: die gaan @TS doorverwijzen naar P.B. !

De standaard-code van OEM-P.B.voor Vista Home al geprobeerd ?

D.w.z. de key waarmee de laptop is geleverd, dus NIET die op de sticker staat.

Mocht je die niet (meer) weten: stuur me even een mailtje.

Greetz,

Harry.

Crash: MS vraagt om een produktidentificatiecode (iets van 20 cijfertjes) en die kan ik ook niet op een normale wijze te voorschijn halen. Zonder deze code kost het contacten van MS (veel) geld en wordt om creditcardgegevens gevraagd. Ik ben daar niet zo van gecharmeerd. Ik heb inmiddels Harry Snor een mailtje gestuurd en wacht zijn reactie even af.

Harry en Crash bedankt voor jullie ondersteuning maar het heeft geen resultaat gehad.

Ik heb uiteindelijk maar voor de meest radicale oplossing gekozen: de recovery-DVD, optie volledig herstel. Dit was ook het enige wat PB mij nog kon adviseren, zij kwamen er verder ook niet uit.

Ik zit nu weer met een laptop met fabrieksinstellingen, zal alles wat ik in de tussentijd heb veranderd (Norton eraf enz.) weer terug moeten zetten. Maar ja hij werkt nu wel weer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan