• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ActiveWorkbook.SaveAs Filename naar cel inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Goedemorgen,

Ik loop ontzettend te stoeien met een autosave code die ik aan wil passen van 'handmatige' locatie toewijzing naar deels 'automatisch' = cel inhoud

De code die goed werkt is:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="file://C:\ABC\TEST\" & "WEEK" & "1" & ".xls"

Maar wanneer ik de week en weeknummer wil laten verwijzen naar een cel inhoud via deze code:
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="file://C:\ABC\TEST\" & Sheets("Blad1").Range("B5").Value & Sheets("Blad1").Range("K2").Value & ".xls"

dan slaat hij wel 'automatisch' op enkel met de naam WAARDE WAARDE i.p.v. de tekst WEEK en de bijhorende weeknummer

Wat doe ik toch fout? Iemand een idee?

De code is op zich goed.
Maar wij kunnen natuurlijk zo niet zien wat er in je werkblad staat.
Plaats dus je document of een voorbeeld er van.

Die doet het hier prima.
Maar waarom heb je dit er bij staan?
file://

Is niet de oorzaak van je probleem overigens.

Vreemd... ik snap er niets van. Hij zou het inderdaad moeten doen maar krijg foutmeldingen. De file:// is omdat het via Citrix wordt verzonden. Ik zal eens kijken of ik het zonder deze file:// werkend krijg (de oude code moet trouwens ook via file://, maar goed, je weet maar nooit

Sjonge, fout is gevonden :(

Probleem was dat de verwijzing was naar een samengevoegde cel, daar zat het conflict. Nu een enkele cel toegewezen en voilà...

Dank voor je ondersteuning!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan