• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ActiveX besturing schuifbalk / kringveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dietje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2021
Goedemiddag,

Voor excel heb ik een jaarplanning gemaakt met wekentelling, dagen (datum en dag), zie bijlage. Bestand zonder macro's opgeslagen.
In cel A1 heb ik een besturingsknop ingevoegd, waarmee ik naar de verschillende weken wil kunnen navigeren, het liefst zelfs enkel de week waarnaar genavigeerd wordt tonen (week 1 = kolom C t/m K, week 2 = kolom L t/m S, enzovoorts).
Ik krijg dit niet meer voor elkaar, van alles geprobeerd en gegoogled maar zonder succes.

Iemand hier een tip dit te realiseren, of zonder besturingselement te bewerkstelligen?

bedankt alvast,

Michiel

Bijlagen

Zoiets? kolom A en B wel blokkeren.
Code:
Private Sub Weken_SpinDown()
ActiveWindow.SmallScroll ToRight:=-9
End Sub

Private Sub Weken_SpinUp()
ActiveWindow.SmallScroll ToRight:=9
End Sub

Dag Albert,

Dank voor je snelle reactie zeg!
Ben er direct mee aan het stoeien geweest, de kolommen heb ik vastgezet. En ik begrijp ook de methode die je aangeeft (9 voor de kolommen waarmee geschoven wordt).
Alleen niet bekend met hoe die code dan toe te voegen en op te slaan zodat het werkt. Nu aantal keer geprobeerd maar kennis hiervoor ontbreekt en youtube niet wijzer van..

Mocht je jip en janneke aanwijzing hebben dan verneem ik het graag uiteraard.

Groetjes, Michiel

Druk Alt+F11 je komt dan in de VBA editor.
Plak de code in het desbetreffende werkblad.
Sla daarna het bestand op met de extensie .xlsm of. xlsb

Goedenavond,

Dankjewel Albert, het is gelukt en helemaal naar tevredenheid.
SNB idem bedankt!

Groeten, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan