Activex besturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

MantsjeKlaas

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Beste mensen,

Ik heb in Visual basic 6.0 ooit al eens Activex besturingselementen gemaakt.
In de nieuwere versies van Visual basic werkt dit allemaal wel.
Nu wou ik het ook graag gebruiken in Excel.
Wanneer ik het element opvraag in een Userform is het element wel te zien en werkt het ook wel.
Mijn vraag is nu wanneer ik het element invoeg op een werkblad is het element niet te zien maar is het wel aanwezig.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het element wel zichtbaar krijg??

Met vriendelijke groet,
MantsjeKlaas

Waarschijnlijk heeft dit met de update van 9-12-2014 te doen.
Zoek maar eens wat links en rechts op Helpmij en anders op het www.
Het gaat om de ".exd" bestanden.

Meer informatie over de update hoe je de problemen verhelpt kun je in dit artikel lezen.
Hoewel die beruchte 9-12 update allerlei ActiveX problemen geeft vraag ik me in dit geval af of dat hier het probleem veroorzaakt.
De verwachting is dat je dan al een foutmelding (object is missing) krijgt wanneer je het besturingselement invoegt.

Worden de ActiveX objecten toegestaan?
Hier lees je hoe je dat doet voor Excel 2007. Voor 2010/13 gaat dat in grote lijnen hetzelfde.

Nog geen oplossing? Post dan hier het betreffende bestand (gedepersonaliseerd) en geeft even aan welke office versie je gebruikt.

Beste mensen,

Ik heb het ocx bestand hier geplaatst. Wanneer je dit bestand uitpakt en plaatst in c:/windows/system32/ kun je het bestand registeren met regsvr32
Wanneer dit gebeurt is kun je Excel starten en ga je naar Besturingselement toevoegen. Hier kun je onder het kopje ActiveX-elementen elementen toevoegen.
Wanneer je dit dan aan klikt krijg je een lijst met elementen. Als je nu zoekt naar Enpoort en selecteert kun je deze plaatsen op het scherm. Maar nu kun je het element niet zien maar is er wel.
Wanneer je het probeert in VBA in een userform dan werkt het wel en is het element te zien.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Wat de versie betreft het werkt niet in 2007, 2010 en 2013

Bekijk bijlage EnPoort.rar

Ik ben even niet in de gelegenheid om dit specifieke object te installeren. Ik ken deze ook niet.
Maar doen de standaard ActiveX-elementen het wel goed? Als dat zo is kan degene die jij wil gebruiken mogelijk alleen vanuit een userform gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
De standaard AxtiveX - Besturingselementen werken wel.
Dit element heb ik zelf gemaakt in Visual basic 6.0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan