activex besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Bij het opstarten van mijn PC krijg ik het bericht:
Eén of meer ActiveX- besturingselementen kunnen niet worden weergegeven.
door:huidige beveiligingsinstelling(eset nod32 antivirus) staat dit niet toe
Uitgever van een van de besturingselementen is geblokkeerd.

Wat moet ik doen om dit bericht niet meer te zien bij het opstarten van mijn PC.

Moi, Er zal een achtergrond proces zijn wat zich niet normaal gedraagt. Het lijkt mij daarom goed om deze allemaal eens kritisch te bekijken en onnodige processen even niet meer te laten opstarten. Draait de PC onder Windows, dan kan je kijken bij Start > Uitvoeren > "msconfig" > tabblad Opstarten. Of laat het programma Autoruns een lijst samenstellen van echt alles wat er mee opstart. De betekenis van de namen van programma's kun je op Internet gemakkelijk vinden omdat iedereen dat wil weten.

Een kennelijke blokkade van een uitgever zal mogelijk inhouden dat er malware op de computer is gekomen. Misschien gaat een andere scanner daar meer uitsluitsel over geven. Download bijvoorbeeld MBAM, SuperAntispyware, Spybot of soortgelijke bekende handmatige scanners. Doe geen on-line scans.

Een activeX besturingselement is een add-on voor je browser (b.v. internet explorer).
Geef aan welke browser dat je hebt dan kan ik je vraag verplaatsen.
In Nod32 moet je kunnen zien om welk besturingselement het gaat en kun je het evt. onder uitzonderingen plaatsen, maar geef dan eerst even de naam van het element aan.

Bedankt voor de reacties;
Mijn internet browser is IE9;
In het logboek van NOD32 kom ik het volgende tegen :

C:\hiberfil.sys - fout tijdens openen [4]
C:\pagefile.sys - fout tijdens openen [4]
C:\Program Files\Conduit\Community Alerts\Alert.dll - Win32/Toolbar.Conduit.Y potentieel ongewenste toepassing - geselecteerde actie uitgesteld tot scan voltooid is.
[4] Het object kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door een ander programma of het besturingssysteem.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

Het is een programma dat advertenties presenteert wanneer je de browser opent. Dat wil je waarschijnlijk niet. In deze link lees je van welke bestanden Toolbar.Conduit.Y afhankelijk is:

https://www.oshidefender.com/threats/Win32.Toolbar.Conduit.Y+application/details

In de volgende link lees je hoe je het kunt verwijderen met anti-malware programma's. Daar staat de genoemde MBAM ook tussen:

http://www.fixyourbrowser.com/removal-instructions/remove-win32toolbar-conduit-q-removal-guide

Malware komt niet toevallig op de computer en vaak ook niet alleen. Ga daarom bij jezelf te rade over hoe dat mogelijk is en draai verschillende scans van de op de laatste pagina genoemde anti-spyware programma's. De browser heeft misschien een menu onderdeel waar je de gebruikte add-ons en extensies van Internet Explorer kunt zien. Controleer deze lijst samen met alle, al genoemde, opstartitems. Doe een scan op fouten van het register met een hulpprogramma nadat de computer weer schoon zou moeten zijn. Succes.

Bij de eerste link kreeg de melding 404 page not found;

De tweede link heb ik de derde stap MBAM uitgevoerd; hierbij kreeg ik de volgende meldingen(4)
Registersleutels gedetecteerd: 2
HKCU\Software\Datamngr (PUP.Optional.DataMngr.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
HKCU\Software\AppDataLow\Software\PriceGong (PUP.Optional.PriceGong.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
Mappen gedetecteerd: 1
C:\Program Files\Windows Searchqu Toolbar (PUP.Optional.SearchQu) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd
Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Users\h.g.de Vries\AppData\Roaming\Mozilla\Extensions\{1FD91A9C-410C-4090-BBCC-55D3450EF433} (PUP.Optional.Searchqu.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Ik weet niet of dit tot een oplossing leidt; maar zal de pc afsluiten en opnieuw opstarten en zien of de melding van activeX weet te voorschijn komt.

Inmiddels heb ik de pc enkele malen afgesloten en opgestart zonder dat de melding van activeX bij het opstarten te voorschijn komt. De MBAM heft dus gewerkt.
dank voor de tip.

Bij mij werkt die link ook niet meer.
Via Google wordt die wel geopend.

De bestanden, daar genoemd, zijn de volgende:

ProgramFiles>\conduit\community alerts\alert.dll
ProgramFilesX86>\conduit\community alerts\alert.dll
ProgramFilesX86>\conduit\community alerts\alert0.dll

Er gaat veel geld om in adverteren. Blijven scannen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan