ActiveX component can't create object

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Ben aan het stoeien met ACCESS en wil het een en ander doen met behulp van de wizard. (create from using wizard). Zowel bij het aanmaken van Tables en Forms krijg ik de melding ActiveX component can't create object. Inmiddels een aantal tabellen gemaakt in design view welke goed werkt.

Welk AxtiveX control is dit? ...zie wel een lijst onder TOOLS-ActiveX Controls maar weet niet of het geregistreerd staat? Waar kan ik het vinden als de control niet geregistreerd staat.

Gebruik MSOffice Professional 2003 waarvan ik alles behalve de publisher heb geinstalleerd. OS = windows 2000

Bedankt,
Frans

Staat er geen foutcode bij?
Kan je wel handmatig formulieren aanmaken?
Gebruik je niet dezelfde namen (tabel en formulier mogen geen identieke namen hebben).

Klinkt alsof Access niet goed geinstalleerd is. Een herstel van Office zou moeten werken (overigens kun je net zo goed de wizards niet gebruiken)

Er staat geen fout code bij. Detect en Repair helpt ook niet...Safety options?
Andere optie...design view werkt wel.

Laatst bewerkt:
De wizard bestaat zelf uit een aantal ActiveX objecten, vandaar dat Access gewoon werkt, maar dat je bij de wizards foutmeldingen krijgt. Om Office te herstellen moet je bij software (add/remove programs) zijn - alhoewel dit niet altijd helpt. Volgens mij heb je iig de files accwiz.dll en acwizrd.dll nodig, maar het zouden er best meer kunnen zijn.

De zelfde melding blijft komen. Ook na add/remove -- change.
wel accwiz.dll gevonden in c:\Program Files\Microsoft Office\office11
Zal office nu eerst in zijn geheel verwijderen, PC opnieuw opstarten en installeren.

groet Frans

opnieuw installeren gaf het zelfde probleem...

Bedankt Harry46...onderstaande gaf de oplossing, wizards werken weer.

1. On the computer that hosts Microsoft Windows Terminal Server or the computer on which Microsoft Access is installed, click Start, and then click Run.
2. Type regsvr32 followed by the path to your DAO file. Enclose this path in quotation marks. For example, to register the DAO 3.6 library, use the following command:
regsvr32 "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\DAO\DAO360.DLL"

groet Frans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan