ActiveX Control laadt niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fanny2

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Om een online multigame te kunnen spelen op King.com van Wanadoo.nl moest ik vorige week vrijdag een nieuw ActiveX control installeren. Nu verschijnt die ActiveX echter niet. Op de site van Microsoft.nl heb ik het volgende gevonden:

ActiveX-besturingselementen worden niet zoals verwacht geladen in Internet Explorer als gevolg van veranderingen sinds cumulatieve beveiligingsupdate 896688 (MS05-052)

Symptomen
Nadat u de cumulatieve beveiligingsupdate 896688 hebt geïnstalleerd, wordt een webpagina met een ActiveX-besturingselement niet zoals verwacht geladen in de producten die worden vermeld in de sectie 'Van toepassing op'.

Ik heb toen even in mijn internetexplorer gekeken bij hulp info. Daar staat welke versie van IE ik heb (6.0 dus) en welke beveiligingsupdates ik allemaal heb gedownload. Daar staat die 896688 dus ook bij. De oorzaak voor dit probleem is volgens hun:

Oorzaak
Dit probleem doet zich voor als er subsleutels uit het register ontbreken.

Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door de vereiste subsleutels aan het register toe te voegen. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ notepad.exe en klik op OK.

2. Plak de volgende tekst in het Kladblok-document:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}]
@="ClassMoniker"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\InprocServer]
@="ole32.dll"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\ProgID]
@="clsid"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\CLSID]
@="{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}"

3.Klik op Bestand en klik op Opslaan.
4.Klik in het vak Opslaan in op Bureaublad.
5.Typ in het vak Bestandsnaam KB909889.reg.
6.Klik in het vak Opslaan als op Alle bestanden en klik op Opslaan.
7.Klik op Bestand en op Afsluiten.
8.Dubbelklik op het bureaublad op KB909889.reg en klik op Ja om deze informatie aan het register toe te voegen.
9.Klik op OK om te bevestigen dat de informatie in het bestand KB909889.reg aan het register is toegevoegd.
10.Start de computer opnieuw op.

Je kunt zelf ook even kijken op de url:

http://support.microsoft.com/?cid=kb;nl;909889&spid=2073&sid=global

Ik heb alle stappen opgevolgd t/m de helft van stap 8, want daar kom ik dus niet verder. Als ik het registerbestand dubbelklik, vraagt de registereditor of ik het zeker weet dat ik het bestand wil invoegen. Als ik dan op ja klik, dan krijg ik de volgende foutmelding: Kan bestand niet invoegen, omdat het bestand geen registerscript is.

Ik heb windows ME. Wie weet een oplossing voor dit probleem? :confused:

Alvast bedankt! Groetjes Fanny

Hallo,

Vervang de inhoud van de eerste regel "Windows Registry Editor Version 5.00" door "REGEDIT4" en probeer het dan nog eens.

regedit

Hallo Omejan,

Die tip had ik ook van iemand anders gekregen, maar het werkte helaas niet.
Bedankt voor het meedenken! :thumb: Als u nog andere tips heeft, hoor ik die graag.

Gr. Fanny

Het kan ook nog zo zijn dat het ontbreken van een laatste lege regel er voor zorgt dat het bestandje niet wordt herkend als registerfile.

Als dat ook niet helpt kun je de wijzigingen natuurlijk ook handmatig in het register aanbrengen.

Nog een mogelijkheid is dat je het reg-bestandje zoals jij het uitvoert hier in het forum als bijlage plaatst. Kan het op een ander systeem losgelaten worden.

Active X Control laadt niet op

Hallo Omejan,

Meteen even uitgeprobeerd van die lege regel, maar dat hielp ook al niet... :(

Het bestandje krijg ik niet bijgevoegd. Het staat hieronder. Als ik wil uploaden zegt het programma: ongeldig bestand..... hmmm Dat zegt al genoeg denk ik.... Maar wat doe ik dan toch fout? Ik volg precies alle stappen op.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}]
@="ClassMoniker"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\InprocServer]
@="ole32.dll"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\ProgID]
@="clsid"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\CLSID]
@="{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}"

Gr. Fanny

Fanny2 zei:
Het staat hieronder. Als ik wil uploaden zegt het programma: ongeldig bestand..... hmmm Dat zegt al genoeg denk ik.... Maar wat doe ik dan toch fout? Ik volg precies alle stappen op.
Ik denk dat het forum een reg bestand niet toestaat. Zou je er even een .txt bestand van moeten maken. Mijn fout dat ik dat er niet bij zei:)

Dank je.

Ik heb het bestandje hier (Windows98 SE) uitgevoerd en gaat dan ook fout. Vervang ik de eerste regel door REGEDIT4 of REGEDIT dan pakt ie 'm gewoon. Ik zou zeggen, je doet niets fout.:D

Hij Doet Het!

Hoi Omejan!

Ik heb REGEDIT4 gedaan en nu doet hij het wel! Het lag dus aan de hoofdletters en het weglaten van de spatie, want ik had al eens regedit 4 gedaan... Nu uitproberen of ik die active x control kan inladen. Ik laat het nog weten!

In ieder geval alvast bedankt voor het oplossen van het probleem met het regbestandje!

Dikke kus! :thumb:

Gr. Fanny

Helaas

Fanny2 zei:
Hoi Omejan!

Ik heb REGEDIT4 gedaan en nu doet hij het wel! Het lag dus aan de hoofdletters en het weglaten van de spatie, want ik had al eens regedit 4 gedaan... Nu uitproberen of ik die active x control kan inladen. Ik laat het nog weten!

In ieder geval alvast bedankt voor het oplossen van het probleem met het regbestandje!

Dikke kus! :thumb:

Gr. Fanny

Helaas......... hij laat de Active X control nog steeds niet op.... Nu weet ik het niet meer... snik... :confused:

Gr. Fanny

Fanny2 zei:
Helaas......... hij laat de Active X control nog steeds niet op.... Nu weet ik het niet meer... snik... :confused:
Gr. Fanny
Nou ja, kan het hier in ieder geval niet meer aan liggen. MIsschien is opnieuw opstarten nog een optie?

Net gedaan

Hallo Omejan,

Terwijl ik de boel net ging afsluiten, bedacht ik ineens dat ik de pc inderdaad misschien eerst opnieuw moest opstarten. Nee dus... helpt ook niet. Heb King.com waar dat spel staat nu een mail gestuurd met het verzoek mij de url te geven van die active X control van Midasplayer.com
Misschien lukt het als ik hem zelf oproep en probeer te accepteren...... ???? Ik laat het nog weten.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor uw hulp en tot ziens!

Gr. Fanny :D

url

Fanny2 zei:
Hallo Omejan,

Terwijl ik de boel net ging afsluiten, bedacht ik ineens dat ik de pc inderdaad misschien eerst opnieuw moest opstarten. Nee dus... helpt ook niet. Heb King.com waar dat spel staat nu een mail gestuurd met het verzoek mij de url te geven van die active X control van Midasplayer.com
Misschien lukt het als ik hem zelf oproep en probeer te accepteren...... ???? Ik laat het nog weten.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor uw hulp en tot ziens!

Gr. Fanny :D

Hoi,

Die lui van King.com kunnen me de juiste url niet geven. Die weten ze niet! Nou ja....

Gr. Fanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan