activex in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Hoe activeer je activex in IE ,ik vind het niet
ik heb windows xp en sp2 gister geinstalleerd dus moet alles weer instellen,en een site van creative vraagt erom van wege automatische updates

Laatst bewerkt:
Internet opties -> tabblad beveiliging -> knop aangepast niveau -> de diverse activeX onderdelen inschakelen -> toepassen.

Extra -> Internet-opties -> tabblad Beveiliging. Dan Aangepast Niveau kiezen voor de zone waar Creative zich in bevindt (meestal zone Internet). Daar staan alle ActiveX instellingen.

Evt. toevoegen aan Vertrouwde websites: *.creative.com
(wel eerst de https:// checkbox afzetten in het toevoegen venster). Dan staat *.creative.com in Vertrouwde Websites, die normaal gesproken een lagere beveiliging heeft (ook voor die zone na te kijken via Aangepast Niveau).

Tijs.

Als aanvulling: in IE6 (ik heb al een tijdje IE7, dus uit m'n geheugen) via Extra, Internet-opties, Invoegtoegtoepassingen beheren,
opent zich een venster met alle invoegtoepassingen, waaronder ActiveX, die op dat moment in gebruik zijn bij IE.
Met een klapmenu kun je alle in IE opgenomen ActiveX hulpprogramma's zichtbaar maken. Je kunt ze ook in- en uitschakelen.
Pikant detail: daar zit ook de WGA-controller van Microsoft tussen.

Als aanvulling: in IE6 (ik heb al een tijdje IE7, dus uit m'n geheugen) via Extra, Internet-opties, Invoegtoegtoepassingen beheren,
opent zich een venster met alle invoegtoepassingen, waaronder ActiveX, die op dat moment in gebruik zijn bij IE.
Met een klapmenu kun je alle in IE opgenomen ActiveX hulpprogramma's zichtbaar maken. Je kunt ze ook in- en uitschakelen.
Pikant detail: daar zit ook de WGA-controller van Microsoft tussen.

Extra -> Internet-opties -> Tabblad Programma's -> Invoegtoepassingen beheren, en inderdaad zit daar ook de WGA check in, maar die kun je dáár niet uitschakelen (ooit kon dat wel, maar daar heeft MS via een WGA update een stokje voor gestoken).

Natuurlijk zijn er wel programma's op Internet te vinden die het kunnen uitschakelen danwel de werking ervan veranderen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan