• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ActiveX ListBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ragazzi

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Geachte lezers,

Ik wil graag in een keuzelijst het nummer en de omschrijving laten zien, bijvoorbeeld:
1 Appel
2 Peer
maar dat bij de selectie enkel het getal in de cel getoond wordt

Dat lukt met de keuzelijst met invoervak en de eigenschappen naar deze wens aan te passen. Echter valt me op dat er maar één "linked cell" te kiezen is.
Ik heb een bestand met 750 regels. Moet ik dan 750 keer een keuzelijst toevoegen? (ik kan het me haast niet voorstellen)

De vraag is dan ook hoe met een keuzebox meerdere regels aangestuurd kunnen worden

Ik hoor het graag, ook als mijn omschrijving niet duidelijk is

groet,
Ragazzi

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het volgende wilt doen:
Selecteer de hele lijst > namen bepalen > geef het bereik een naam > gebruikt deze naam bij "control source" van de ActiveX keuzelijst.

Anders doe je een voorbeeldje erbij doe ik het je voor...

Hoi Spaarie,

Dank voor je snelle antwoord. Het definiëren van het bereik lukt me wel en krijg de combobox dus ook wel gevuld. Ik heb de combobox op het werkblad staan en dan kun je de waarde slechts naar één cel sturen. Heb je dan voor een volgende regel weer een nieuwe combobox nodig? In dat geval is met 750 regels het gebruik van de combobox niet handig maar het lijkt me een combobox net als met gegevensvalidatie uit een lijst moet kunnen werken.

Gooi er anders ff een voorbeeldbestandje tegen aan...

Hoi,

Omdat er nogal wat vertrouwelijke gegevens in staan heb ik een voorbeeldbestand gemaakt

Bijlagen

Ik snap wat je wilt alleen heb ik daar geen oplossing voor, maar is het dan niet handiger om in kolom C alleen maar gegevensvalidatielijsten te maken. Dat is 1x de namen bepalen en vervolgens kan je hem doortrekken met de vulgreep.

Op zich is dat ook wel handig maar de beperking van gegevensvalidatie is dat je slechts een kolom mee kunt nemen terwijl ik graag de code én de omschrijving wil. Bij selecteren hoeft enkel de code getoond. Enniewee, ik ga nog even verder puzzelen onder dankzegging voor je behulpzaamheid

Hoi Niels,

Geweldig :D, dat is wat ik graag wilde. Vriendelijk dank.

Groet,
Ragazzi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan