• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ActiveX-opdrachtknop lettertype veranderd ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velpon

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2020
Geacht forum,

Ik heb een Excel met een aantal ActiveX opdrachtknoppen. Dat werkt al een tijdje perfect.
Nu plotseling veranderd het corps (wordt groter) telkens als ik klik. Na een aantal keer klikken is de tekst volledig onleesbaar.
Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan voorkomen/herstellen?

Bijlagen

Corps is een ander woord voor lettergrootte. Zoals je op het plaatje kunt zien is bijvoorbeeld het lettertype op de knop 'Sort en Filter' veel groter dan op de knop 'Filter uit".
Zo ook bij 'Kopieer week'

Hoe vaak ik ook op de knop druk bij mij verandert er niets.

Misschien moet je de knop iets groter maken zodat de tekst volledig te lezen is.
Omdat het oog ook wel wat wil is het misschien rustiger als je alle knoppen even groot maakt en op de zelfde hoogte plaatst.(zie voorbeeldje)

Bijlagen

Dit is een resolutie probleem.
Heeft het hiervoor wel gewerkt? Werk je met een ander scherm?

Probeer de resolutie aan te passen in windows instellingen.

Mocht dit zich voor blijven doen, zou ik overstappen op shapes, met daarachter de macro. Dan ben je er gegarandeerd vanaf.

Laatst bewerkt:
Het heeft eerder prima gewerkt op mijn Windows laptop. De knoppen waren ook allemaal even groot en met dezelfde lettergrootte.
Vandaag even op een Macbook mee gewerkt en nu weer terug op windows. En nu ging het fout.

Shapes klinkt interessant, maar hoe koppel ik daar VBA-code aan? Ik zie alleen maar macro's?

Rechtermuisknop op shape -> assign macro —> kies de juiste

Beste JEC,
Dit is inderdaad de oplossing.
Ik heb in de VBA-code de 'Private' voor de 'sub's weggehaald. Dan kan ik het als macro koppelen.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan