activiteit harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.monique

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
is er een programma om te controleren waar de harde schijf mee bezig is,dus welk programma of aplicatie de harde schijf gebruikt.
ik zie regelmatig het lampje van de harde schijf branden en dit houd ooit wel 10 minuten aan.
de computer reageert dan heel traag,ik heb al op spyware gecontroleerd,de virusscanner tijdens dit probleem uitgeschakelden de internet verbinding verbroken maar niets helpt dan.
t enige wat ik kan doen is ff een bakkie koffie zetten en met de honden gaan wandellen.
de pc is net een maandje oud en zou vlot genoeg moeten zijn.

Draat er iets van een Virus scanner mee, er is dan een kans dat de pc even bezig is met een check of een file die nogal groot is.
Heeft de pc de automatische update aan staan, mischien is de pc wel bezig met updaten, dit, en zeker nu met de nieuwe SP2, kan nog wel eens wat lang duren.
Mischien kun je tijdens dit proces eens op ctr alt del drukken zodat je windwos taakbeheer krijgt te zien, dan kun je zien welk proces op dat moment bezig is met de meeste procesor percentage, meestal is dit proces dan ook wel de boosdoener voor de verspilling der koffie zetten.

Windows XP (ik ga er van uit dat je dat gebruikt, gezien het feit dat de PC een maand oud is) zorgt voor een optimalisatie van bestanden op de harde schijf als je niets aan het doen bent.

Geplaatst door Tiborv
Windows XP (ik ga er van uit dat je dat gebruikt, gezien het feit dat de PC een maand oud is) zorgt voor een optimalisatie van bestanden op de harde schijf als je niets aan het doen bent.
nog nix van gemerkt .... waar kan ik dit controleren en hoe kan ik dit uitschakelen ??? ik wil niet dat ms iets doet op men pc's waar ik niets van weet ....

Via een tweakprogramma. Zie plaatje.

attachment.php

Bijlagen

• optimize.jpg
    optimize.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 140
Geplaatst door Tiborv
Via een tweakprogramma. Zie plaatje.

attachment.php
ok, deze ken ik, maar iemand die geen extra software op zen xp heeft, wordt er toch niet mee geconfronteerd ???

Als je alleen XP op je PC hebt staan zal XP, als je niets doet, de harde schijf proberen te optimalizeren. Of je nu wel of geen extra software op je PC hebt staan doet er niets toe.

Geplaatst door Tiborv
Als je alleen XP op je PC hebt staan zal XP, als je niets doet, de harde schijf proberen te optimalizeren. Of je nu wel of geen extra software op je PC hebt staan doet er niets toe.
nog nooit iets van gemerkt ....

De meeste mensen zitten ook niet achter hun computer om niets te doen :) Bij mijn PC'tje viel het wel op en daarom heb ik de functie uitgezet. Eens per maand defragmenteren vind ik vaak zat.

Geplaatst door Tiborv
De meeste mensen zitten ook niet achter hun computer om niets te doen :) Bij mijn PC'tje viel het wel op en daarom heb ik de functie uitgezet. Eens per maand defragmenteren vind ik vaak zat.
waar kan je die functie instellen ?

bedankt voor jullie snelle reactie en ik hoop dat ik hier verder mee kom.

p.s. heb sp2 er op staan + regelmatig defragmentatie uitgevoerd ivm overzetten bestanden van oude systeem.
het moet wat anders zijn maar hier ga ik achter komen!!!

nogmaals bedankt
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan