Ad-Aware 1.6 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik heb op een computer van een client (Seniorweb) een aantal trojans (shdocie en restore) verwijderd en tegelijkertijd wat updates gedaan.
Na de update van Ad-aware naar 1.06 crashed het systeem consequent op hetzelfde punt bij het scannen van de Windows directory (harde halt van het programma waar je alleen met CTRL-ALT-DEL uit kan)
Alle andere virus en spyware programma's lopen prima en geven ook geen problemen meer. Hijacjthis geeft ook geen rotzooi meer aan.
Is dit bij iemand bekend?

Rob

PS Het is een ME-systeem.
 
Gezien Ad-aware een Spyware scanner is, verplaats ik de vraag naar de goede sectie.

Verplaatst Antivirus software --->>Spyware.
 
In het engels, van de lavasoft website:

There are a number of possible reasons behind this problem. To correct:

* First, update to Build 1.06 and download the latest definition file if you have not done so.
* Second, it is highly recommended that you run a disk defragmentation on your computer, then a thorough “Check” or “Scan Disk” depending on your Windows version. Try scanning in safe mode.
* Third, start Ad-Aware scan from the Windows command line. Do as follows:
o Click "Start", then "Run". Next, type the text shown below (including the quotation marks and with the same spacing as shown) for your version of Ad-Aware SE:
"C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Aware.exe" /full +procnuke
"C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Plus\Ad-Aware.exe" /full +procnuke
"C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe" +procnukep
o Click “OK”.
o Note: The path above (between the quotes) is the default location of Ad-Aware SE. If you installed your Ad-Aware to a different directory, adjust the path accordingly. For Ad-Aware SE Personal, when the GUI launches, click “Start”, then “Full System Scan”. Click “Next”, then “OK”.
o When the scan is complete, select “Next”. In the “Scanning Results” window, select the "Scan Summary" tab. Check the box next to each "target family" you wish to remove, then click “Next”, then OK”.
* If you still have problems, cancel before the scan reaches the point of stalling -- for example, after 20 objects are detected. Click “Cancel” on your log file. Remove any objects you want and rescan. Again, stop the scan before it reaches the point of stalling and remove any additional objects. Then try a full scan without stopping it. This should work for you now.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan