AD-Aware 6.0 loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als ik ad aware draai met deep scanning loopt ie steeds vast en moet ik zelfs een koude reset doen. Zowel de gratis als de pro doet dit. Ook met virusprog uit enzo..
Zonder die deep scan gaatie goed.

xp pro
athlon 2100

how come ??

grts elbert kok

Heb je al eens geprobeerd het scannen in archieven uit te zetten in de scan opties?

Heeft toch geen nut voor actieve besmettingen.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door egkok
Als ik ad aware draai met deep scanning loopt ie steeds vast en moet ik zelfs een koude reset doen. Zowel de gratis als de pro doet dit. Ook met virusprog uit enzo..
xp pro
athlon 2100
how come ??
grts elbert kok

egkok,

Scan in de veilige modus. Dan zul je geen problemen hebben met scannan.

gonna try, zou natuurlijk niet moeten mogen.

pieter>> lukte zo ook niet

elbert

Ok succes.
Bovendien scan het veel sneller in de veilige modu dan in de normale modus.

Had je die gratis versie wel van een betrouwbare bron?

Kijk even of je wel build 162 hebt en Reffile 0R148

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door egkok

xp pro
athlon 2100

how come ??

grts elbert kok

Egkok,

Als je ook nog andere programma's actief hebt onder het scannen kan het daaraan liggen. Ik had dat ook met Norton maar ik deed dan via control+alt+delete de programma's afsluiten en dan was er niks meer aan de hand. Als je dat doet moet je wel daarna je pc opnieuw opstarten. Anders werkt ie niet meer zo goed. :)

dude90

die gratis versie is gewoon van de site van lavasoft pieter. In de veilige modus gaatie goed. Maar het hoort natuurlijk nietdat je zelf allerlei manoevres moet zien uittevinden om zoon programma goed te laten draaien, zeker niet als je ervoor hebt betaald en ook niet als je dat niet gedaan hebt. maar goed die veilige modus werkt vooralsnog. bedankt elbert kok

pieter>> versie conform

Geplaatst door egkok
maar goed die veilige modus werkt vooralsnog. bedankt elbert kok

Dus je kunt zonder probleem scannen dan in de veilige modus?
Probleem opgelost dus.

Geplaatst door saldos

Dus je kunt zonder probleem scannen dan in de veilige modus?
Probleem opgelost dus.

Dat vind ik dus niet, ik heb het zelfde probleem , met de oude Ad-Aware 5.8 kon ik tijdens het scannen gewoon op mijn computer blijven werken.
Dus ik scan al een tijdje alleen met Spybot ;)

Egkok,

Heb je GoBack geinstalleerd?
Ook sommige firewalls ( Tiny) en Antivirus programma's kunnen inderdaad problemen opleveren.

Groetjes,

Pieter

goback wel maar dat is een beetje begrotelijk om die uit te schakelen toch ben je alles kwijt

Geplaatst door egkok
goback wel maar dat is een beetje begrotelijk om die uit te schakelen toch ben je alles kwijt

Je bent je backup kwijt, maar je kunt hem daarna gewoon weer zonder probleem installeren hoor.

Ik weet niet precies hoe dat GoBack werkt. Moet dat de hele tijd draaien?
Elke keer in veilige modus scannen is ook al zoiets. Alhowel als je er meteen een trojan- en virusscan achteraan gooit en defragmenteert heb je de tijd voor het opnieuw opstarten er wel weer uit.

Groetjes,

Pieter

Go-Back draait inderdaad de hele tijd. Maar met XP (dat systeemherstel al heeft) lijkt het me dubbelop.

Groetjes,
Bennie

Dat is het ook bennie maar go-back is wel veel betrouwbaarder, met sys. herstel heb ik wel heel slechte ervaringen. Maar ik ga ff uitzoeken of het inderdaad aan go-back ligt. Je bent inderdaad al je goback points kwijt das wel weer vervelend.

Geplaatst door Bennie
Go-Back draait inderdaad de hele tijd. Maar met XP (dat systeemherstel al heeft) lijkt het me dubbelop.
Groetjes,
Bennie

Er zit toch wel een groot verschil tussen systeem herstel en goback hoor.
Systeem herstel zal ervoor zorgen dat je windows instellingen weer terug zijn zoals voorheen.
Bovendien is het niet betrouwbaar omdat je opeens soms merkt dat je backup corrupt is bijvoorbeeld.

Maar met goback krijg je precies hetzelfde hoe je het voorheen had. Dus ook als het om textbestanden, foto's etc gaat.
Het is ook veel betrouwbaarder dan systeem herstel.

Als je goback gebruikt, dan hoef je systeem herstel dus niet te gebruiken. Goback zet tijdens de installatie ervan dan de systeem herstel automatisch uit.

Goback heeft 2 bestanden die met windows opstarten en msconfig. Dat zijn: Goback tray icon (gbtray.exe) en goback polling service (GBpoll.exe).
Deze bestanden mag je gewoon uitvinken en hoeven niet met windows op te starten. Goback zal het gewoon doen ook als je dit uitvinkt in msconfig.

Met go back uit in msconfig doetie het, ik hoop wel dat goback het dan blijft doen!!?

die gbpoll kan ik nergens vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan