Ad-Aware en Spy Sweeper laten mijn pc opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
56
Als ik Ad-Aware de laatste tijd draai op een volledige controle start op een gegeven moment mijn pc opnieuw op. Omdat ik toch mijn computer op spyware wil controleren heb ik ook Spybot gedraaid, die het wel gewoon deed en nu ook Spy Sweeper. Deze laatste doet precies hetzelfde als Ad-Aware, namelijk het plotseling opnieuw opstarten van mijn pc.

Nu heb ik nogmaals Spy Sweeper gedraaid en opgelet welke map het aan het controleren is als hij plotseling reboot. Dit blijkt de map van Norton Antivirus te zijn. Is er op een of andere manier sprake van een conflict tussen die programma's en Norton Antivirus?

Om wat preciezer te zijn gebruik ik de nieuwste versies van Ad-Aware en Spy Sweeper en Norton Antivirus Corporate Edition 7.01

Moet ik gewoon Norton uitzetten als ik een controle doe, of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Bijvoorbaat dank,
Colin
 
Toen ik de 'File System Realtime Protection' van Norton Antivirus uitzette kon Spy Sweeper wel gewoon zijn controle afmaken. Het is dus duidelijk een conflict met Norton die tegelijk draait.

Weet iemand iets om dit op te lossen zonder die Realtime Protection uit te schakelen?
 
Ik heb vandaag pas Spy Sweeper geïnstalleerd, juist omdat Ad-Aware die problemen gaf. Daar ligt het dus zeker niet aan.

Ik weet ook bijna zeker dat het een conflict is met Norton, alleen wil ik er graag achter komen hoe dit te verhelpen is zonder de Realtime Protection uit te schakelen.

*EDIT*
Nu startte mijn computer zelfs spontaan opnieuw op tijdens schijfopruiming terwijl Realtime Protection aanstond...

Misschien is het dan ook beter als deze topic verplaatst wordt
 
Laatst bewerkt:
Een overdaad van verschillende antispywareprogramma's in mijn ogen bestaat niet, want ik ben van het principe.. wat de één niet vindt, vindt de andere wel... (in tegenstelling met een antivirusprogramma ligt dit inderdaad wel anders). Doch... ik denk eerder dat de reden noch bij norton of een ander programma ligt dat je pc zomaar plots begint te rebooten. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met je processor.. Weet je toevallig hoe hoog de temperatuur van je cpu is?
 
Nope, ik heb geen idee wat de temperatuur van mijn processor is.

En waarom reboot ie dan telkens als de map van Norton Antivirus wordt gecontroleerd?
 
Dat is inderdaad een bizar gegeven. Beter gewoon even de proef op de som nemen en norton deïnstalleren en kijken of je pc daarna nog terug reboot bij het gebruik van adaware en/of spysweeper. Laat misschien ook even je pc online scannen tegen virussen.;)
 
Ik heb inmiddels mijn pc geformatteerd en een andere antivirus geïnstalleerd, dus de vraag is niet meer van toepassing.

Toch nog bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan