ad aware loopt vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Als ik met Ad-aware mijn harddisk scan loopt de computer steeds vast op :Program Files\Spybot - Search_Destroy\updates\immfix.zip

Spybot geeft geen problemen. Adaware is ge-updated.

wat kan het zijn ??

Hoi,

Heb je al geprobeerd een scandisk op het schijfstation te draaien?
Misschien is het bestand wel beschadigd waardoor ad-aware crashed.

Ze bijten elkaar gewoon lijkt me.
Even dat file hernoemen door er op het eind zips van te maken.
Scannen.
Na het scannen weer hernoemen.
Er zal wel een update komen die dat foutje er uithaalt.

Als je de oude spyware eens verwijderd en je installeerd de nieuwste versie heb je dan de zelfde problemen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Als je de oude spyware eens verwijderd en je installeerd de nieuwste verie heb je dan de zelfde problemen.

De nieuwste spyware installeren lijkt mij niet zo'n goed idee.

Heb de standaard en uitgebreide schijfcontrole gedaan. Ik heb spybot erafgegooid. Vervolgens weer gescand, toen liep Adaware vervolgens steeds weer vast op KaZaALite\tsi2.cab Vervolgens heb ik KaZaAlite eraf gegooid. Nu loopt hij steeds vast op Office Update11\oudetect.cab Het gebeurt alleen als de de "custom en full "scan doe, bij "smart scan" loopt hij niet vast. Ik gebruik win98se.

Wie helpt ??

O ja, vergeten te melden: ad aware is ge-updated.

Heb je AdAware al eens in veilige modus laten scannen?

Heb met virusscanner AVG getest. Geen virussen

En heb je al gedaan wat Buffy je vroeg?
Het is een raar probleem.

Al eens geprobeerd om het opnieuw eens te installeren.
Mischien dat het helpt.

Hoelang heb je die adaware al op je pc staan?

Bedankt dames, Buffy en Elisa, inderdaad, het lukte in de veilige modus wel. Probleem opgelost. Ik vraag me wel af waarom het in de veilige modus wel lukte.

gr. Tryer

Geplaatst door tryer
Bedankt dames, Buffy en Elisa, inderdaad, het lukte in de veilige modus wel. Probleem opgelost. Ik vraag me wel af waarom het in de veilige modus wel lukte.

gr. Tryer

Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijdert kunnen worden. Ze zijn dan nl. In gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in Veilige Modus wordt de Malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.

Maar....heb je iets verwijderd tryer? En zo ja, wat dan wel?

Jawel, ik heb KaZaAlite en Spybot verwijderd omdat hij vastliep op bestanden van deze programma's. Ik pluk ze wel weer van internet en installeer ze opnieuw.

Nee, ik bedoel: Heeft AdAware nog wat gevonden in de veilige modus met scannen. Zoals Buffy je adviseerde trouwens.

Ik heb niet specifiek gekeken welke foute objecten er zaten. Er waren 2 critical objects, die ik heb verwijderd zonder te checken wat voor fouten. Zal ik volgende keer wel doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan