ad hoc netwerkje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodin

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
223
Hallo,

mijn vader heeft een laptop gekocht, en uiteraard moet ik dan zorgen dat alles werkt :)

maar het probleem is dus dat ik geen draadloze verbinding tussen mijn eigen pc en de laptop kan maken (heet toch ad hoc? nvm..) zodat ik mijn internetverbinding kan delen..

Nou is mijn vraag.. kunnen jullie me even helpen? want anders moet hij een draadloze router gaan kopen en daar had hij niet zoveel zin in dacht ik..

Alvast bedankt..
Rodin
 
Laatst bewerkt:
Vertel eens wat meer waarom het niet lukt.
Foutmeldingen etc...

Ten eerste zal je op je eigen pc de service internet-verbinding delen moeten installeren.
Adhoc moet wel ondersteund worden door beide draadloze netwerkkaarten.
Bovendien moet je pc altijd aanstaan om via de laptop op het internet te komen.

We wachten even af!

Succes! :thumb:
 
Een router is natuurlijk de beste oplossing, is even een investering maar je hebt er echt veel plezier en gemak van.

Wil hij dat niet? Dan moet je ervoor zorgen dat je PC een wireless kaartje heeft en openstaat voor verbindingen.

Op je laptop moet je de wireless kaart ook nog aanzetten (Ben zelf daarmee in de fout gegaan en heb uren gezocht naar de fout :eek:) dit deed ik door op FN en daarna F2 te drukken.

Succes !
 
Nee dat wil hij niet.. want dan kan hij geen kabel meer uit de router snokken zodat ik geen internet meer heb:confused:

en ik had idd ook al gevonden dat je eerst de kaart aan moest zetten met Fn F2.. ook medion-laptop? ;)

maarja.. k ben nu wat stekkertjes op wat kabeltjes aan het zetten.. kan hij lekker in de logeerkamer gaan zitten.. achja.. hebben we iig geen last van hem..

en ik had wel verbinding met mijn pc, maar die verviel de hele tijd.. en vanaf de laptop kon ik ook niet op internet.. maarja.. zo is het ook opgelost..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan