Ad-hoc verbinding ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Huidige situatie is:

Binnenkomende ADSL-kabelverbinding naar router (Speedtouch 510 – 1 poort)
Vanaf Router kabelverbinding naar Switch (Edimax – 4 poorten)
Vanaf Switch 3 kabelverbindingen naar PC1 – PC2 – Laptop (ethernetkaarten)

Alle apparaten hebben nu een eigen onafhankelijke goed werkende internetverbinding, maar worden (zoals gewenst) niet gedeeld.
(o.a. Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken niet aangevinkt)

Besturingssysteem op alle PC’s is: Windows XP SP2 Professional met Internet Explorer 6 SP2.

Mijn bedoeling is:

Om de kabelverbinding van Switch naar Laptop te vervangen door een draadloze internetverbinding op de Laptop (Ad-Hoc ? of P2P ?), met instandhouding van de bestaande verbindingen (behalve de kabelverbinding van Switch naar Laptop).

Voor in de Laptop kreeg ik van een kennis een Cisco Aironet Wireless LAN Adapter Series 350
2.4 GHz / 11 Mbps (PCMCIA) met software.

Ik vermoed dat ik nu nog een PCI wireless adapter kaart nodig heb voor 1 PC ?

1. Heb ik nog meer nodig, zo ja, wat?
2. Hoe kan ik het best beide PC’s en adapters (Desktop1 en Laptop) instellen?

Bij voorbaat dank, m.gr. Mol

Laatst bewerkt:
In principe heb je dus alleen een accespoint nodig. je wilt alleen je laptop draadloos hebben toch? Dan haal je de kabel, die nu van de switch naar de laptop gaat, eruit en in de aansluiting op de switch die dan leeg is komt het accespoint. Je moet dan geen gebruik maken van een ad-hoc verbinding, dat is alleen als je een pc (of laptop)met een andere pc (of laptop) wilt laten communiceren. je kunt wel de boel nog beveiligen zodat anderen moeilijker op jouw accespoint kunnen inloggen. Maar dat staat allemaal in de handleiding van het accespoint. Zet het accespoint trouwens niet in de meterkast, anders gaat veel van het signaal verloren.

Erbicom,
Nee niet in de meterkast, want dan zou ik vanaf mijn Switch (staat naast PC1 - 1e etage) een kabel naar de meterkast moeten leggen, om daar dan het AP te plaatsen en daar komt nou juist de ADSL-verbinding naar de bekabelde Router vandaan (binnenkomst KPN telefoonlijn).
Wel weet ik dat voor een Accesspoint de meterkast i.v.m. een goede verbinding / straling naar de Laptop niet de beste keus is.
Dus een Accesspoint. Kijken of die ook gebruikt te verkrijgen is, want Accesspoints zijn nu vaak gelijktijdig Router en een router heb ik al.
De andere PC's zou ik dan, lijkt mij, ook draadloos kunnen maken als ik ze voorzie van een PCI wireless kaart?
Nou ja, maar even zien,
Bedankt voor zover,
m.gr. Mol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan