Adapter laat systeem crashen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MuWa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MuWa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Ik heb een probleempje..

Mijn anderhalf jaar oude vaio laptop model VGN-NR11Z/S wil niet booten met adapter eraan. Via de batterij werkt het prima maar zodra ik de adapter er aanhang crasht het systeem direct.

Ik denk niet echt dat er wat mis is met de adapter zelf want het vreemde is, zodra ik het alleen op batterij boot en dan veilige modus kies en de adapter er vervolgens aanhang en batterij verwijder werkt hij prima verder op adapter. Ik kom ook de bios binnen met adapter en kan het dan uren zo laten staan, dus qua stroomtoevoer is er niet gek veel mis. Maar het wil gewoon niet Windows normaal booten met adapter..

Laptop wil gewoon niet normaal opstarten met de adapter er aan. Ik heb dit nooit eerder gehad.

Iemand had mij al geattendeerd dat het mogelijk een geheugen fout kon zijn, maar ik heb de kaartjes al laten controleren en die werken prima.

Ik heb dit probleem gegoogeld en kom nergens verder. Hebben jullie enige tips voor me? Alvast bedankt! :)

Opstart procedure:

Met adapter (of adapter+batterij): Ik zie kort een VAIO-Phoenix logo en als ik dan bijv snel op F2 druk kom ik de bios binnen. Als ik niets doe loopt hij vast in een zwart scherm. Ik kan geen boot CD/DVDs gebruiken. Blijkbaar negeert hij gewoon alles. OS start niet op.

Alleen via batterij: Alles werkt gewoon prima. Ik kan gewoon boot CD/DVDs gebruiken. OS start wel op.

Helaas is mijn batterij erg slecht en haalt hij het maar een paar minuten vol, ben eigenlijk toe aan een nieuwe, dus ik kan hierdoor ook geen nieuwe OS instaleren. Zodra ik de adapter er aanhang crasht het direct.

Ik heb al Ubuntu en Windows 7 geprobeerd met weinig succes (crash zodra ik adapter er aanhang tijdens installatie)..

Ik ben nu Knoppix aan het downloaden, kijken hoe dat gaat..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan