Adapter steeds weer kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXsimoneXX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Hallo,

Een maand of twee geleden heb ik een de laptop van mijn overleden opa gekregen. Na hier een week van te hebben genoten deed opeens de adapter (oplader) het niet meer. Er was al eens eerder een probleem met de adapter geweest en is hiervoor ook gerepareerd en er is een nieuwe adapter gekomen. Dit was een universele die je met een schuifknop aan de zijkant kan instellen op het aan volt. Toen ik de adapter wilde aansluiten deed deze niks meer. Ik bedacht me dat de kortsluiting die we eerder die dag hadden wel eens door de adapter kon worden veroorzaakt. Ik ging naar een computerwinkel en deze man vertelde mij dat het aantal volt niet hetzelfde was als van de laptop. Ik heb een nieuwe adapter gekocht met hetzelfde aantal volt en ampère als dat aangegeven staat op de laptop. 2 weken later deed mijn adapter het weer niet meer. Nu is mijn vraag kan een fout in mijn laptop de adapter misschien op kapot maken. Ik zag net trouwens wel dat het blok zelf en het snoer dat je er bij moest kopen wel iets andere volt en ampère hoeveelheden hebben. Op het blokje staat:
Input: 100-240V 1.5A 50-60Hz
Output: 19V 4.74A (LI)

Op het snoer staat:
2.5A 250V

Weet iemand wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

Het amperage op het snoer is hoger dan het amperage op het blok. Dat betekent dat het snoer meer vermogen kan verdragen dan door het blok geleverd wordt. Dit is goed
Wat je moet vergelijken is het stickertje op het blok en het stickertje onder de laptop. Dit moet gelijk zijn.

Gebruik je een geaard stopcontact? Zit er geen knik in de kabel van de adapter? Geen andere hitte bronnen in de buurt van de adapter? Hoe doe je de adapter opbergen, strak oprollen? of prop je de kabel in een tas waardoor de kabel rare bochten maakt?

Hallo

"heb ik een de laptop v...." <--- geen vermelding ouderdom.

Veel voorkomende oorzaak voortijdig sneuvelen netadaptor = een defekte batterij.

De netadaptor wordt veel te warm en de ingebouwde thermische zekering springt.

Peter

Het amperage van de adapter is hetzelfde als het amperage wat vermeld staat op de laptop. Of de adapter in een geaard stopcontact zit weet ik niet, hoe weet je of een stopcontact geaard is? Verder rol ik de adapter altijd losjes op en leg 'm dan boven op de laptop in de kast.

Bedoelt u met defecte batterij de accu van de laptop? Want als ik er een andere adapter in doe werkt de laptop wel nog gewoon, alleen gaan ze vaak na een tijdje kapot.

Leg je probleem voor aan een goede adapterboer, die kunnen je er wel mee helpen.

Sowieso zijn universele adapters ellendige dingen, altijd pielen met het voltage en de meegeleverde 20 plugjes. Beter neem je een adapter met een vaste output en vaste plug. Is veel duurzamer!

Heb zelf goede ervaringen met adapterdirect.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan