adapter utility instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
ik heb laatst een nieuw draadloze usb-adapter van sitecom gekocht (N300), ik krijg deze alleen niet aan de praat door de vele beveiligingen die op de router zitten.
situatieschets: ik had een pc met windows xp, xp ging kapot en heb toen windows 7 erop gezet. Verder allemaal prima maar mijn netwerkkaart en windows 7 gaan niet samen en heb dus die adapter gekocht. Op de router zit een normaal wachtwoord, een WEP-key en een MAC-key. Ik weet al deze drie dus het zou geen probleem moeten zijn.
Dat is het dus wel, ik kan ook verbinden maar heb beperkte verbindingmogelijkheden.
Dus hoe moet ik die adapter instellen, of hoe moet ik de beveiligingen aanpassen zodat de adapter het gaat doen.
(MAC-filter is voor twee computers)

Mvg

Heb je bij je MAC-filtering in je router ook het juiste vinkje gezet bij "allow/deny"?

bedankt voor je snelle reactie

ik zie zo snel niet wat je bedoeld
in de MAC-table staan twee ID's en ik gebruikte de tweede
onderaan die table staat een DHCP list, ook hier ben ik de tweede en staat er ook een IP adres die ik zou moeten hebben. Heb overigens nog geen IP adres gezien in de utility.

In de security log van de router staan ook vaak dezelfde events na elkaar.
Bijvoorbeeld:
2010/04/02 05:38:28 : Blocked access attempt from 92.29.54.215
2010/04/02 05:35:46 : Wireless MAC address XX:XX:XX:XX:XX:XX has disconnected from the device
2010/04/02 05:29:09 : Blocked access attempt from 81.23.236.98
2010/04/02 04:53:51 : Wireless MAC address XX:XX:XX:XX:XX:XX has connected with the device

die XX:XX:XX:XX:XX:XX is dan mijn MAC-adres. Die andere cijfers zijn dan denk ik mijn IP adressen die ik steeds krijg, maar dat zijn niet de IP die het volgens de instellingen in de router zijn moeten.

Je nieuwe adapter heeft een ander MAC-adres dan je oude.

Kan het zijn dat het MAC-adres van je vorige adapter nog in het lijstje met toegestane MAC-adressen staat en niet het MAC-adres van je nieuwe adapter?

ja het MAC-adres dat genoemd staat is inderdaag van mijn oude computer
moet ik die verwijderen en een nieuwe aanmaken of kan ik ook mijn oude MAC-adres hergebruiken?

Elk netwerk-apparaat heeft een wereldwijd uniek Mac-adres. Je kunt op je nieuwe adapter of in je router op zoek gaan naar het nieuwe adres. in je router kun je dan de toegang instellen...

oke, dus even samenvattend
ik moet bij mijn asb-adapter op zoek gaan naar een MAC-adres
die vul ik in bij mijn router (eerste probeelm opgelost)
ik had mijn WEP-key geloof ik al goed ingevuld, dus zou je denken ook opgelost of nooit probleem geweest

maar dan moet ik nog steeds ergens een gewone passphrase intypen. dit heb ik nog nergens gedaan, help?

oke, dus even samenvattend
ik moet bij mijn asb-adapter op zoek gaan naar een MAC-adres
die vul ik in bij mijn router (eerste probeelm opgelost)
ik had mijn WEP-key geloof ik al goed ingevuld, dus zou je denken ook opgelost of nooit probleem geweest

maar dan moet ik nog steeds ergens een gewone passphrase intypen. dit heb ik nog nergens gedaan, help?

ik kan overigens het MAC-adres niet vinden, waar staat die meestal?

Je vind je mac-adres in de eigenschappen van je netwerkverbinding->details

oke, ik heb (denk ik) mijn nieuwe MAC-adres gevonden. Heb deze nog niet eerder gezien dus zal wel niet mijn oude zijn.
Dus wat ik nu moet doen, is in de router mijn oude MAC-adres weggooien en dan mijn nieuwe MAC-adres daar neerzetten.
Moet ik bij mijn usb adapter utility nog iets instellen. Er staat bijv. onder het kopje WMM:
WMM enabled -> Direct Link Setup Enabled -> MAC-adres XX:XX:XX:XX:XX:XX -> timeout XX sec.

welk MAC-adres moet daar staan?

WMM zegt me nix, eerst maar je mac in je router zetten en kijken wat er gebeurt..

JAAA
ik ben gered van mijn eigen ondergang
heb mijn niet MAC-adres in de router gegooid en direct een internet verbinding
thnx voor je hulp, case closed

Helpen doet geen pijn...

2BMwFYD56sROOaa.jpg

Afhankelijk van het merk/type router kun je de rechten finetunen. Dus per mac-adres wel een netwerk-, maar bijv geen internet verbinding...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan