adapter van samsung gsm gebruiken voor gsm van acer op te laden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
Hallo,

Ik heb me een smartphone van Acer aangeschaft, bij dit toestel zit natuurlijk een adapter op kabeltje om gsm op te laden, maar ik vind het kabeltje iets te kort, zou het kwaad kunnen als ik de adapter verder gebruik die bij mijn samsung toestel was geleverd ?

adapter samsung is 5V-0.7A
adapter acer is 5V-1A

is het schadelijk als ik die lichtere adapter blijf gebruiken ? is me wel opgevallen dat zowel de samsung adapter warmer wordt bij het laden, en de connector naar het toestel ook, als ik die dus voor de Acer gsm gebruik. Denk niet dat ik dat ooit ondervonden had bij de samsung gsm toen die aan de lader hing.

Bedankt alvast !
 
Samsung lader wordt warmer omdat hij niet het benodigde vermogen kan leveren. Opladen lukt wel (doe hier hetzelfde met mijn samsung lader in de Huawei) maar het duurt iets langer.
 
normaliter, indien het amperage lager is van de oplader dan wat de gsm nodig heeft, kun je de oplader kapot maken.
 
Valt voor gsm wel mee. Die regelt dat meestal zelf. Je kunt hem nl ook via USB opladen en een USB uitgang levert zelfs maar 0.5 A max, dus de helft van de adapter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan