adapter vonkt help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekeiram

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Mijn adapter vonkt in de laptop wanneer ik hem aansluit aan de laptop. Nu wil hij ook niet meer opladen, waardoor mijn computer niet meer werkt. Is hier iets aan te doen of hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al een nieuwe adapter gekocht, maar deze vonkt eveneens :(

Bij voorbaat dank,

Marieke

Laatst bewerkt:
Laptopkast = docking station?

Indien het daar vonkt, dan moet dat docking station gerepareerd worden!
Normaal gesproken kun je ook de laptop rechtstreeks aan de voeding hangen (dus zonder de docking staton ertussen). Werkt dat wel, en laadt hij ook op dan?

Succes,

Tijs.

nee het is geen docking station, gewoon normale laptop waar ik de adapter op aansluit

Dan lijkt het mij dat de voeding en/of de transformator in de laptop niet goed meer is. Snel naar de reparateur brengen, en hopen dat de schade meevalt.

Tijs.

Mijn adapter vonkt in de laptop wanneer ik hem aansluit aan de laptop.
Werkwijze is ook eerst de stekker uit het stopcontact te halen en daarna pas het snoer van de laptop te verwijderen, ik weet niet of je dat gedaan hebt?
Deze werkwijze staat ook in de meeste handleidingen.

Verplaatst naar de sectie Laptop trouwens.

Laatst bewerkt:
:eek: uhm... niet heel erg. Weet 1 van jullie misschien hoe ik de laptop (of de oplader) weer werkende krijg. Misschien door hem open te schroeven?

Is oook bij als ik mijn adapter in m,n laptop stop dan gaat de adapter uit en er komt rook uit de laptop.

Als het gaat roken gewoon de stekker eruit en naar de winkel terug gaan.
Over het openschroeven van de Laptop, tenzij je veel verstand hebt van elektronica, gewoon niet doen en gewoon naar de winkel gaan, als je hem zelf open gaat schroeven kun je alleen maar meer kapot maken.

ik heb de laptop toch opgemaakt, ben redelijk handig.

Nu blijkt dat het blokje waar normaal gesproken de voeding voor stroom in gaat in de laptop is afgebroken. Navraag bij HP leverde op dat ik maar een nieuw moederbord a e389 erin moest zetten. Was ik toch niet helemaal van plan... iemand misschien ervaring met het vervangen van zo'n blokje? Feitelijk is het gewoon een dingetje dat is vast gesoldeerd op een printplaat.

Het ligt er een beetje aan waar hij precies is afgebroken. Je kunt proberen een geisoleerd stukje draad er tussen te solderen. Of je kijkt of je het stekkertje los kunt halen en haalt een zelfde nieuwe bij de elektronicaboer of bestelt er een bij Conrad. Een nieuw moederboard lijkt mij ook een beetje overdreven als je zelf vrij handig bent met solderen.

neem eens contact op met rvcomputers.nl

hun hebben vaak nog wel een connector liggen die je erin kan zetten!

Als het gaat roken gewoon de stekker eruit en naar de winkel terug gaan.
Over het openschroeven van de Laptop, tenzij je veel verstand hebt van elektronica, gewoon niet doen en gewoon naar de winkel gaan, als je hem zelf open gaat schroeven kun je alleen maar meer kapot maken.

Maar de laptop doet het nog perfect dus er is iets mis met die lader of de voedingsplug?:confused:

ikzelf zou het wel even oplossen...

vorige week zelf een klant gehad, waarbij de connector ook al een tijdje vonkte...

compleet gat gebrand in het moederbord!

ikzelf zou het wel even oplossen...

vorige week zelf een klant gehad, waarbij de connector ook al een tijdje vonkte...

compleet gat gebrand in het moederbord!

Passen alle connectors erop?

Ik heb nog een oude laptop thuis liggen misschien dat ik daarvandaan kan halen?:confused:

nieuwe connector heeft geen zin, heb het al geprobeert. Momenteel even een andere compu in gebruik, als ik tijd heb ga ik proberen te solderen :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan