• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adaptief subtotaal bij meerdere regels automatisch verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ridegroot

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Dankzij de goede hulp van dit forum heb ik mijn calculatie blad bijna klaar.

Door in o.a. B7 te typen zakken de regels automatisch.

Het probleem is dat ik bij het invoeren vanaf het 9e artikel (via b7) (bovenste tabel) problemen krijg bij het subtotaal van de 2e tabel

deze is dus niet adaptief.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt

Bijlagen

Andere optie:
Code:
=SUBTOTAAL(9;INDIRECT("F"&7+VERGELIJKEN("KOSTPRIJS";INDIRECT("F7:F" & RIJ()-1))&":G" & RIJ()-1))

Ja, het zijn kanjers hier. :d

De volgende oplossingsrichting ben ik ooit eens elders tegengekomen. Het is een stukje boerenvernuft, zal ik maar zeggen: je telt gewoon alle bedragen in de kolom op tot en met de bovenliggende cel en daar trek je 2x de vorige subtotalen van af. Het is wel afhankelijk van dat er precies "SUBTOTAAL:" in die cellen staat.

Voorbeeld in F19 (deze heb ik ook gekopieerd naar F9, dus dat kan gewoon):
Code:
=SOM(F$1:F18)-2*SOM.ALS(E$1:E18;"SUBTOTAAL:";F$1:F18)

Verder heb ik formaat van de getallen in kolom C nog aangepast naar getal i.p.v. valuta en ik heb nog een kleine aanpassing gedaan aan de VBA-code: als je nu de omschrijving hebt ingevuld, dan selecteert de code het bijbehorende "aantal" veld; ik denk dat dat wat prettiger werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan