Adaware en/of Spybot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulpaul

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2004
Hallo allemaal,

Ik heb van een kennis te horen gekregen dat ik adaware of spybot eens moest gebruiken om te scannen op spyware. Maar nu heb ik daar toch een vraag over en hoop dat jullie me beter kunnen helpen.
Kan ik alles wat adaware vind zomaar veilig verwijderen? Is het dan niet mogelijk dat ik teveel verwijder? Zoiets heb ik ook al gehoord. Want al die omschrijvingen zeggen mij helemaal niets, maar sommigen klinken toch wel veilig en dan ga ik twijfelen of ik het wel moet verwidjeren.
Verder heb ik hier op het forum ook al gelezen over Hijackthis en logfiles die jullie bekijken. Werkt dat programma naast Adawre of spybot? wat doet het?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, ik ben echt een totale leek op dit gebied.

groeten Paul

Je kunt het best met beide scannen. En soms is het zo dat als je de spyware verwijderd hebt je de toepassing waar het bij zat niet meer kunt gebruiken. Maar het best is gewoon om alle spyware te verwijderen.

OKe dus wel alles verwijderen wat de programma's aangeven. Maar als ik die toepassing waar het bij zat dan niet meer kan gebruiken? kan ik dat dan makkelijk herstellen? Of zou ik dat dan opnieuw moeten installeren? En gebeurt zoiets vaak?

beide progjes bieden de mogelijkheid tot herstel van de uitgevoerde bewerking(en)

Als de toepassing niet meer werkt kun je die opnieuw installeren. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een toepassing niet meer werkte. En spyware zit meestal bij programma's zoals Kazaa en Overnet.

Oke duidelijk! bedankt voor jullie informatie, nu kan ik met een gerust hart de spyware verwijderen. Ik had er best veel opstaan namelijk.

Nog wel 1 vraagje, in Adaware kan je dingen in quarantaine zetten. wat is hier het nut van? Is dat de optie om de dingen te bewaren ergens? moet ik dat doen of niet?

Geplaatst door gast0225
beide progjes bieden de mogelijkheid tot herstel van de uitgevoerde bewerking(en)

Dat is natuurlijk nog veel handiger :o.

ohja, wat ik nog ff vergat.
Wat is hijackthis dan voor programma? Dat is toch ook tegen spyware? Maar wat is de werking hiervan dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan