Adaware op Vista HomePremium

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap vd ham

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Ik heb de nieuwste gratis versie van Adaware geïnstalleerd maar bij het starten krijg ik de melding "Adaware 2007 werkt niet meer". Er wordt gezocht naar een oplossing maar MS kennende kun je beter zelf zoeken.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb'm gedownload bij download.com waar je door Lavasoft ook naar toe gestuurd wordt.

Er moet inderdaad iets anders fout gaan.heb Ad-Aware al op drie Vista computers gezet zonder enig probleem. Haal hem opnieuw op.

Volgens mij moet je "Uitvoeren als administrator" kiezen als je het setup/install bestand start.

dat kan je inderdaad even proberen! Afgezien van de hulpvraag, Laat Jezus nu ook mijn Heer zijn.

adaware

reeds opnieuw gedownload en geïnstalleerd onder het administrator account maar het maakt niets uit. Het wordt zeker tijd voor een nieuwe Vista installatie. Toch nog lang volgehouden dan.

==============

Kerst vind ik leuk. Kerstgedachten nog leuker. Hier uitvoering aan geven is beter maar valt niet mee. Zeker niet niet als je er zelf mee begint en er gebeurt niets. Ik ben te klein denk ik.

Bij mij doet AdAware het ook niet op Vista. Maar het is overdreven om Vista opnieuw te installeren, ik zou gewoon ad-aware de-installeren.
Ik gebruik nu gewoon andere adware scanners..

Wat je ook kunt doen is via het configuratiescherm ( in klassieke weergave ) en het gebruikersaccount, het UAC uitschakelen tijdens het installeren. Het vinkje weghalen en opnieuw opstarten, daarna Ad-Aware erop zetten. Zelf heb ik dit prog op 3 Vista-computers gezet zonder toestanden.

adaware

dit lijkt me wel een interessante optie maar hoe gaat dat, UAC uitzetten? En dan ook weer aanzetten vermoed ik?

Kan, daarna weer aanzetten. Zelf laat het het gewoon uit, maar als je het prettig vind zet je na de install het vinkje gewoon terug en start opnieuw op, het staat dan weer aan.Bij sommige software lijkt het UAC de stoorzender te zijn. Proberen kan je het altijd, lukt het niet zet je het weer aan.

Wat je ook kunt doen is via het configuratiescherm ( in klassieke weergave ) en het gebruikersaccount, het UAC uitschakelen tijdens het installeren. Het vinkje weghalen en opnieuw opstarten, daarna Ad-Aware erop zetten. Zelf heb ik dit prog op 3 Vista-computers gezet zonder toestanden.Zo moet dat .Succes

Laatst bewerkt:
adaware

Het uitschakelen van de UAC hielp niet. Daar zat 't 'm niet in.
Het zit 'm in de windows beveiliging DEP. Die staat bij mij ingeschakeld maar door toevoegen van een uitzondering werkt Adaware nu wel. Dat blijkt trouwens bij meer programma's die weigeren de oorzaak te zijn.

In ieder geval bedankt voor de tip, mocht ik deze fout een keer tegenkomen weet ook ik waar te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan