adaware se

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Ik heb adaware se geïnstalleerd.
Ik heb win xp prof.
Als ik adaware laat scannen dan blijft die op een gegeven moment staan en scant die mogelijk niet verder. (na 91800 bestanden)
Wat is hiervan de oorzaak? Wat kan ik er aan doen?
Wat doe ik mogelijk verkeerd?

Dank

mvg

Jean

Ik raad je aan om vlak voordat hij bij die 91800 bestanden is te laten stoppen met scannen. Vervolgens laat je hem alle fouten repareren en dergelijke en je doet een nieuwe scan. Je kan ook eerst met Spybot scannen en daarna Ad Aware.

Scan eens in veilige modus met AdAware, dan lukt het waarschijnlijk wel.

Het is verstandig om vóór het scannen even alle tijdelijke bestanden te verwijderen (schijfopruiming). Daar kun je bijvoorbeeld CCleaner voor gebruiken: http://www.ccleaner.com/

Beste

Bedankt voor de moeite. Geen enkele van de oplossingen helpt, spijtig.
Wel heb ik nog een vraag: hoe kan ik adaware stoppen vooraleer die gedaan heeft met scannen en dan de geïnfecteerde bestanden verwijderen?

Dank

Jean

Op de knop "Cancel" klikken voordat het punt bereikt wordt waarop hij altijd vastloopt. Dan klikken op "Next", de gevonden items selecteren, weer klikken op "Next" en dan bevestigen dat je die items wilt verwijderen door op "OK" te klikken.

Het is gelukt met voordien te stoppen en de geïnfecteerde bestanden te verwijderen of in quarantaine te plaatsen.
Volgens mij is de oorzaak dat er teveel geïnfecteerde bestanden zijn en dat adaware dan niet verder kan.

Dank voor de hulp

Jean

Yep, dat is vaak wel het geval.
Als er zoveel zijn is het mischien ook een idee om eens een Hijackthis logje te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan