AdBlockplus werkt plots niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik gebruik Windows 10 en IE 11 en er zijn een paar rare dingen aan de hand, niet alleen op mijn laptop maar tegelijkertijd ook op die van mijn vrouw.

Eerst is het de zoekmachine. Dat is https://www.startpage.com/ned/ en bij de laptop van mijn vrouw was dit ineens gewijzigd in Bing.

Na veel gezoek heb ik dit weer kunnen wijzigen in startpage maar nu werkt de Adblocker niet meer. Ik heb nu weer steeds reclames op iedere pagina en ook bij het zoeken heb ik advertenties. Die wil ik niet en daarom heb ik adblockplus. Maar alleen het werkt niet meer. Bij mijn vrouw het weer maar bij mij niet. Ik heb het al 2 keer opnieuw geïnstalleerd maar het werkt niet.

Is er iemand die weet hoe ik AdBlockplus weer werkend kan krijgen.

Daarnaast zou ik ook wel graag willen weten hoe het nu komt dat het ineens gewijzigd was in Bing.

Dag, Browser helpers zijn veel voorkomende malware. Dit komt vaak samen met kleine programma's die je installeert zoals pdf maken, video of geluid converteren, iets te kunnen downloaden van een bepaalde site (.exe bestand moeten gebruiken) en alle drivers automatisch zoeken en updaten.

De browser helpers staan vaak gewoon bij add-ons en extensies in het menu van de browser, bekijk dus eerst kritisch welke add-ons en extensies er gebruikt worden en haal de rommel weg die het zoeken helpt of naar betere webpagina's omleidt.

Download dan AutoRuns van Sysinternals. Dit hoeft niet te worden geïnstalleerd. Het stelt een lijst op van alles wat er op de computer opstart. Zou u door de namen en paden niet kunnen achterhalen wat voor programma's dat zijn, dan geeft Google al meteen zoekresultaten waaruit nut en noodzaak blijkt. Investeer de tijd om af en toe te controleren of de computer malware heeft of onnodige programma's draait en maak daarom notities.

Een leuke scanner is MBAM. Voor Adblock Plus moet je bij de instellingen minimaal één lijst installeren van regionale advertentie servers. Windows kan de beveiligde systeem bestanden controleren, lees meer over deze opdracht via de link hier onder. De browser eventueel opnieuw installeren met een backup van Bladwijzers of Favorieten.

http://www.tenforums.com/tutorials/2895-sfc-command-run-windows-10-a.html

Browser helpers zijn veel voorkomende malware. Dit komt vaak samen met kleine programma's die je installeert zoals pdf maken, video of geluid converteren, iets te kunnen downloaden van een bepaalde site (.exe bestand moeten gebruiken) en alle drivers automatisch zoeken en updaten.

De browser helpers staan vaak gewoon bij add-ons en extensies in het menu van de browser, bekijk dus eerst kritisch welke add-ons en extensies er gebruikt worden en haal de rommel weg die het zoeken helpt of naar betere webpagina's omleidt.

Eerlijk gezegd zegt me dit allemaal niets helaas en al helemaal niet hoe het op 2 laptops ineens uit zichzelf gewijzigd is.

Jammer. Er zal dan minder controle zijn over wat de computer doet.

De Windows 10 zoekfunctie leidt om naar vooral Bing wanneer bepaalde bestanden op de computer niet gevonden worden. Misschien heeft u daar hinder van en dat is op beide computers gelijk. Hier is een link naar een verhaal over hoe dit komt en hoe dat ongewenste interactieve gedrag kan worden uitgeschakeld:

http://www.pcworld.com/article/2966...e-bing-web-results-in-windows-10s-search.html

al helemaal niet hoe het op 2 laptops ineens uit zichzelf gewijzigd is
In ieder geval heeft één van jullie iets gedowload waarmee je die rommel hebt binnengekregen. en dan
is het doorgegeven via usb stick (of dergelijke), of beide computers staan in een (thuis) netwerk.
Laat AdwCleaner (is gratis) maar eens lopen(op beide laptops) en de kans is groot dat het probleem is opgelost .
AdwCleaner is portable, je hoeft niets te installeren.
Download: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html

@Alfred, ok
De Windows 10 zoekfunctie leidt om naar vooral Bing
maar dat verklaart deze niet
Ik heb nu weer steeds reclames op iedere pagina

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat meer hierin moeilijk te verklaren is. Er zijn gescheiden problemen. De weigering van AddBlock Plus doet zich voor op één laptop en in de IE 11 Browser. Ik heb mijn kruit verschoten maar wil nog het advies geven om Firefox te gaan gebruiken. Dit werkt samen met meer add-ons en mogelijk ook beter.

Ik had het ook niet verwacht want ik weet heel goed of ik iets download of niet en dan zou dat ook nog naar de andere laptop getransporteerd moeten worden maar ik heb de scan gedaan. Niets gevonden, alleen Lavasoft.
ADWCleaner.jpg

@Alfred
maar wil nog het advies geven om Firefox te gaan gebruiken
Ik gebruik alleen FireFox,open source, geen verborgen privacy inbreuken en nog een heel deel voordelen, ik kan je alleen maar gelijk geven.

@ Robertusje,
ook gekeken onder de andere tabjes?
Edit:
ik weet heel goed of ik iets download
IK wil alleen maar zeggen dat er soms zo ergens decline staat in heeeeel kleine lettertjes, als je daar niet op drukt ben je de sigaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik bedoel AdwCleaner
Niet alleen Mappen, maar o.a. tabje(s)van uw browser(s)

IK weet genoeg, laat uw scan maar lopen en druk daarna op verwijderen, je kan er niets verkeerd mee doen, nadien wordt uw pc heropgestart en krijg je een rapportje.

Dat had ik al gedaan want Lavasoft heb ik niet nodig want ik heb Eset Smart Security maar het heeft niets geholpen.
Nog steeds betaalde advertenties boven de zoekresultaten, allemaal reclame op de website pagina's en pop ups ook al staat de pop up blokkering ook ingeschakeld bij IE11.

U zou uBlock Origin eens kunnen proberen, in plaats van AdblockPlus.

Door de "echte deskundigen" wordt die sowieso aangeprezen als de beste adblocker en ik gebruik hem zelf al erg lang.

Tja,
Je kan deze nog eens proberenhttp://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/dl/293/ anders moet je manueel op zoek naar wat er ergens in de advertenties staat (naam, linkje, kleine grijze lettertjes) zoals via AutoRuns van Sysinternals zoals in postje #2
Als je in de adverenties zoiets ziet geef dan eerst nog eens de naam door.

Het klopt gewoon niet want ik gebruik geen Google zoals je hebt kunnen lezen maar Startpage. Maar als ik nu zoek met Startpage naar bijvoorbeeld Krankstel vernieuwen dan staan er advertenties waar boven staat: Advertenties van Google gerelateerd aan: krankstel vernieuwen maar bij Startpage heb je juist geen advertenties tussen je zoekresultaten. Daarom gebruik ik juist Startpage en geen Google

U zou uBlock Origin eens kunnen proberen, in plaats van AdblockPlus.

Door de "echte deskundigen" wordt die sowieso aangeprezen als de beste adblocker en ik gebruik hem zelf al erg lang.

Werkt blijkbaar alleen in Chrome Safari Firefox

En heb je Firefox met uBlock Origin al eens getest? Zelf heb ik altijd al een hekel gehad aan Internet Explorer en gebruik ik de combinatie Firefox met een add-blocker al heel lang en heb nooit ergens advertenties. Als add-blocker gebruik nu al een tijdje uBlock Origin en dat bevalt heel goed vanwege z'n gebruiksvriendelijkheid en hij gebruikt weinig resources.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan