'.AddItem'-probleem in VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hoi allemaal,

Ik wil simpelweg de invoer van een tekstvak in een listbox plaatsen zegt mn Visual Basic 2005 dit:

'AddItem' is not a member 'System.Windows.Forms.ListBox'.

Ik weet bijgod niet wat ik hiermee aan moet. Dit is mn code..

Code:
'variabelen
        Dim invoerS As String
        Dim uitvoerS(20) As String
        Dim n As Integer

'inlezen en toevoegen aan lijst
        invoerS = txtInvoer.Text
        If invoerS <> "" Then
            n = n + 1
            uitvoerS(n) = invoerS
            [b]lstUitvoer.AddItem(invoerS)[/b]
        End If

Kan iemand mij een oplossing geven.

Groeten Kay

Code:
lstUitvoer.AddItem uitvoerS(n)

Zo ziet de syntax er uit. (er moet een spatie ertussen komen)

Maar je hele code klopt niet zo erg. Wat is trouwens het Event? Kom dat vanuit een klik op een button?

Verder maak je geen gebruik v.e. lus om de arrays op te vullen.

Ik heb het willen downloaden van Visual Basic 2005 steeds uitgesteld, het wordt tijd dat de tijd daarvoor nu aangebroken is.

Dennis.

Klopt geen event en geen lus, ik heb maar een deel gekopieerd. Maar VB 2005 accepteerd het niet zoals je het typt. Hij zet er automatisch haakjes om.

Zou het kunnen dat die hele functie niet meer mogelijk is?

Btw. ik ben ff een paar minuten weg.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door KaY.NL
Zou het kunnen dat die hele functie niet meer mogelijk is?
Zou kunnen en wel i.v.m. onderstaande(gaf je ook al eerder aan)

'AddItem' is not a member 'System.Windows.Forms.ListBox'.

Misschien heet het dan geen 'AddItem' meer, dan zou je naar de verscheidene eigenschapppen van die List-box moeten kijken. Misschien zit er wel één tussen die een vergelijkbare functie heeft.

Dennis.

Zal straks toch maar even VB2005 downloaden.
(het is wel nog in een test-fase(beta versie)

Ja, ik denk ook dat het anders heet. Maar ik ben nog niet bekend genoeg met het programma om een vervangende functie op te sporen.

Download maar gauw even VB 2005 :P

Kay

Ja, ben op dit moment (alle 4) aan het downloaden. Ik vind dit keer wel erg langzaam met het downloaden. Je zult even moeten wachten. Ja, ik heb SP2.

Dennis.

Geplaatst door KaY.NL
Whaha.. ja bijna ja ;)
Hahaha, dat ben ik al.;)

Ja, erg vind ik dat. Soms bereik ik een snelheid van meer dan 600/700 kbs. Hoeveel het nu is durf ik dat niet tegen jou te zeggen.

Misschien ga ik zo off-line, je hoort het nog wel van mij.(maar ben verder gewoon nog thuis; normaliter ben ik niet zo vaak thuis)

Dennis.

Hoezo? Zo traag? Die microsoft server zijn meestal errug snel. Heb je wel een goede link?

Ben ff eten trouwens.

Nu bezig met het downloaden van het derde pakket "Microsoft MSDN Express Library 2005 Beta 2".

Ook heel belangrijk, want daar zul je zeker iets dat met 'AddItem' te maken heeft wel vinden, alhoewel zoiets ook online te raadplegen is.

Dennis.

Geplaatst door KaY.NL
Hoezo? Zo traag? Die microsoft server zijn meestal errug snel. Heb je wel een goede link?

Ben ff eten trouwens.
Maar zo werkt het niet. De data kan ook via China, Rusland enz..... gaan. Ik ben verder zeer tevreden met mijn verbinding.

Eet smakelijk;)

Dennis.

In afwachting v.d. 4 te downloaden software heb ik tussendoor nog even een vraagje aan jou:

Heb je de List-box ook de naam lstUitvoer gegeven?

En vervang Dim uitvoerS(20) As String even met Dim uitvoerS As String, dit aangezien ik meen dat je geen array van de text-box gemaakt hebt, en als dat zo is dan zal je code ook niet gaan werken en laat staan de toekennig 'AddItem' voor de List-box.

Dennis.

Ja, hij heet wel lstUitvoer. En nee.. als ik die variabelen verander gebeurt er niets.

Ben je al klaar met downloaden?

Geplaatst door KaY.NL
Ja, hij heet wel lstUitvoer. En nee.. als ik die variabelen verander gebeurt er niets.
Dan gaat 'AddItem' bij een List-box in VB2005 toch niet op.
Geplaatst door KaY.NL

Ben je al klaar met downloaden?
Ja, nog 8MB te gaan. Ik heb nog nooit eerder gehad dat het downloaden zo moeizaam verloopt.

Het spijt mij dat ik zo weg moet. Ik ben over ruim een uur pas weer terug.

Dennis.

Geen probleem. Dat je zo weg moet. Je post maar iets als je er meer over weet.
Ik zie het vanzelf wel verschijnen.

Sorry voor de zeer te late reactie. Ik had gehoopt dat misschien een ander jou al had kunnen helpen. Ik vind toch maar niets die VB2005, erg traag. Daarbij is de manier van programmeren ook wat anders. Ik zal op een dag verder bestuderen.

Je code moet er dan zo gaan uitzien:

lstUitvoer.Items.Add(uitvoerS(n))

of als je geen array wilt gebruiken:

lstUitvoer.Items.Add(uitvoerS)

Dennis.

Het werkt Dennis. Bedankt :thumb:. Heb je trouwens een (gratis) :o alternatief voor VB 2005 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan