ADLS van @home werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Hallo een kennis van mij heeft kabelinternet van @home sinds vanmorgen kunnen ze niet meer internetten. Heb op hun site gekeken en die geeft wel aan de ze een storing hadden maar die is nu verholpen. Ik heb de mensen van @home opgebeld en die vertelde mij dat ik het modem na 2 uur aan de stroom te hebben gehad 5 min zonder stroom moest zetten. Dat hebben we gedaan maar nog mocht het niet baten. als ik het internet start geeft hij steeds aan pagina kan niet worden weer gegeven. Bij @home vertelde ze mij ook dat als het niet aan het modem lag het software matisch moest zijn maar wat moet ik dan nog veranderen ???

wij oooo wij kan mij helpen

Groeten:cool:

Leuke titel 'ADLS' (adsl) van @home''' Dat zouden ze graag willen.
Welk modem hebben ze, branden alle (4) lampjes op het modem, hebben ze een router??

het modem weet ik niet exact maar het is in ieder geval niet de motorola ze gebruiken ook geen router. Er branden 4 lampjes

Een aantal dingen.
Storingen en onderhoud duren meestal langer dan @home zegt, d.w.z. de storing/onderhoud is wel voorbij, maar voordat alles weer 'normaal' werkt kan er wel één tot twee dagen overheen gaan.
Het modem van de stroom afhalen is dus ook daadwerkelijk de stekker eruit trekken, de standyknop werkt niet.
Door het modem van de stroom af te halen weet je zeker dat je een nieuw IP adres toegewezen krijgt. Als je deze vast hebt staan in de pc (of router dus) zal je inderdaad geen werkende verbinding meer krijgen.

Kijk dus even na of bij de eigenschappen van je netwerk alles op automatisch (DHCP) staat en herstart de pc nadat je het modem van de stroom hebt af gehaald.

oke hoe kan ik dan controlleren of hij automatisch op DHCP staat waar moet ik kijken ???

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan