admin account kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cat9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Bij de herinstallatie van de printer heb ik per ongeluk een gebruikersaccount aangemaakt voor windows 8.
Hierbij is alleen deze nog actief op de pc, ik kan dan ook niet inloggen op een andere manier.
Het erge hiervan is dat ik ook geen rechten meer heb dus b.v. geen update meer kan installeren.

Ik heb geen schijf, vooraf geïnstalleerd door winkel.
Ik las dat windows8 een verborgen administrator bestand zou hebben maar weet niet hoe ik dit moet bereiken.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

Hier staat alles over accounts in windows 8: https://www.schoonepc.nl/windows8/gebruikersaccounts-afstellen.html

Daar kunt u ook lezen hoe het verborgen administrator account geactiveerd kan worden:
Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:
1. Start de computer op vanaf de Windows 8-DVD.
2. Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden(Load Hive).
6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knopOpen.
8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.
10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
12. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde accountAdministrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).

Zoals gezegd ik heb bij de aankoop geen dvd meegekregen dus dit denk ik niet werken.

U zou ook het volgende kunnen proberen (dat werkte i.i.g. bij windows 7):
1. Start CMD met adminstrator rechten
2. Type de volgende command in: net user administrator /active:yes
en druk op [Enter]
Type EXIT en druk op [Enter] om CMD af te sluiten
3. Log je eigen account uit.
4. Log in op de Adminstrator account
5. Nu heb je het volledige beheer.

Laatst bewerkt:
Je aanwijzingen gevolgd maar de optie om op een ander account in te loggen komt niet in beeld.

Dat is ook weer op te lossen door Classic Shell te downloaden en installeren: http://www.classicshell.net/
Classic shell is overigens een verademing; maakt Windows 8 ineens weer werkbaar en brengt allerlei functies terug.

Helaas loop ik hier weer er tegen aan dat ik rechten heb om te installeren van het programma.

Met de rechtermuisknop op ClassicShellSetup_4_1_0.exe drukken; is er dan de optie "Als administrator uitvoeren te zien"?
Zo ja, daar dan op klikken, dan zou ie moeten gaan installeren.

Als dat allemaal niet werkt, dan een kennis opzoeken die een Windows 8 installatie DvD heeft en die dan gebruiken om de eerst genoemde oplossing uit te voeren.

Oh, nog dit: al geprobeerd de PC te herstarten. Mogelijk dat dan de Admin-gebruiker bij de inlog staat.
En is het niet gewoon een kwestie van afmelden in Windows 8 waardoor dan een scherm verschijnt waarin beide accounts zichtbaar worden? (wel even klikken op het scherm anders gebeurt er niets).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor al je meedenken.
Helaas werkt het nog niet.
Ik heb de winkel gebeld en kan voor 5 euro een windows cd ophalen dus dat ga ik doen en bij je aanwijzing 1 beginnen.
Nogmaals bedankt.

Ik heb mijn laatste bericht aangepast en daar nog een suggestie bij gezet.

Ik heb de windowsschijf inmiddels gekocht en nodig ook want ook de technische dienst van de winkel kon er niet mee (en snapte er niets van hoe zoiets kon gebeuren).
Volgens hun is de enige mogelijkheid windows opnieuw te installeren en dat moet dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan