yveshessels
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2007
Ik ben bezig met een zelf gemaakt login-script met admin-pagina, alleen heb ik een vraagje bij mijn adminpagina:
adminpagina:
Op deze pagina krijg ik dus een tabel te zien met al de gebruikers en hun gegevens.
Wat ik nog wil bijmaken is, per rij een knop om een gebruiker te bewerken en te wissen. Hoe weet "de knop" telkens met welke gebruiker hij te maken heeft? M.a.w. hoe weet de wis-knop in rij 3 dat hij de gebruiker uit die rij moet wissen?
Ik weet hoe ik moet wissen en bewerken, maar ik weet niet hoe ik aan die knop wijsmaak welk record gewist moet worden.
Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg
Kan er mij iemand verder op weg helpen?
adminpagina:
PHP:
<?php
include_once('config.php');
session_start();
if (!isset($_SESSION['admin'])) {
print ("FOUT: Deze pagina is enkel voor admins");
print ("<br /><a href=\"index.php\">login</a>");
} else {
?>
<html>
<head>
<title>admin</title>
</head>
<body>
<?php
$query = "select naam, email from gebruiker";
$resultaat = mysql_query($query);
?>
<h2>de admin pagina</h2>
<h4>Welkom <?= $_SESSION['naam'] ?></h4>
<table border="1">
<?php
print ("<tr><th colspan=\"2\">aantal gebruikers:" . mysql_num_rows($resultaat) . "</th></tr>");
while (list($naam, $email) = mysql_fetch_row($resultaat)) {
print ("<tr><td>" . $naam . "</td><td>" . $email . "</td></tr>");
}
?>
</table>
<a href="loguit.php">uitloggen</a>
</body>
</html>
<?php
}
?>
Op deze pagina krijg ik dus een tabel te zien met al de gebruikers en hun gegevens.
Wat ik nog wil bijmaken is, per rij een knop om een gebruiker te bewerken en te wissen. Hoe weet "de knop" telkens met welke gebruiker hij te maken heeft? M.a.w. hoe weet de wis-knop in rij 3 dat hij de gebruiker uit die rij moet wissen?
Ik weet hoe ik moet wissen en bewerken, maar ik weet niet hoe ik aan die knop wijsmaak welk record gewist moet worden.
Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg

Kan er mij iemand verder op weg helpen?
Laatst bewerkt: