Admin password doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloggy1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar mijn admin password doet het niet meer.

Ik had 2 accounts aangemaakt; 1 voor mijn dochter met eigen web filter en 1 voor mezelf.

En nu kan ik, en ik heb dus geen flauw idee waarom, niet meer inloggen op mijn (admin) account.

Ik kom dus nog wel probleemloos in de account van mijn dochter maar hier kan ik niks mee doen; het systeem terugzetten of opnieuw installeren lukt ook niet zonder het admin password.

Enige wat nog wel werkt is moviestarplanet.nl :evil:

ik word gek, wie kan me helpen please!

ik citeer van een van mijn vragen een antwoord, weet niet of het werkt:
indien je echt geen admin bent heb je nog een "last resort" hirenboot disk opstarten van de cd xp mode activeren en je zal dan in een mini xp modus terrecht komen daar kan je gebruiker aanmaken rechten wijzigen en rechten toekennen en dan weet je wel wat je daar moet doen.
let wel op het systeem moet dan correct worden afgesloten anders zal dit geen effect hebben op je systeem.

Ok, als ik het goed begrijp kan behalve niet direct aanmelden, ook via je dochters account Uitvoeren als Administrator kiezen, omdat daar ook het wachtwoord word gevraagd. Veilige modus lukt dan ook niet.

Met de HBCD via Mini-XP zoals TheNeonator schrijft, zal zo ook niet werken.

Op een andere manier via de HBCD lukt dat wel, maar dan moet je eerst de HBCD downloaden, uitpakken & de .ISO naar CD/DvD branden, & daarmee opstarten.

Volg dan deze Engelstalige handleiding met plaatjes:

Resetting Windows Password | HBCD

Stel daarmee een leeg (blank, clear) wachtwoord in.

Eigenlijk moet je dan de eerste keer in Veilige modus opstarten, in Windows 8.x moet je dat instellen bij het Afsluiten (of voor het Aanmelden):

Instellingen voor het opstarten van Windows (waaronder de veilige modus)

Oh jee ik ben dus echt de sjaak volgens mij.

Ik heb een laptop zonder brander tegenwoordig. Wel een een USB stick met voldoende ruimte; kan je hier ook van booten? hoe "brand"je eigenlijk iets op een USB stick zonder admin rechten?

alvast bedankt weer!

Ok, ach, valt wel mee. Tenminste: Hoe is je Engels?.. ;)

Hier is de handleiding hoe een opstartbare HBCD-USB-stick te maken:

http://www.hirensbootcd.org/usb-booting/

Handigste is om het allemaal op een andere schone virusvrije computer met CD/DvD-speler/brander etc. te doen, want anders lukt het nog niet.

Andere optie om een portable USB-DvD-brander te kopen, kosten tegenwoordig minder € 35,-, & sinds de opkomst van de netbook-achtigen, ben ik erg blij met de mijne.
:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan